- ons 10 dec 2014, 23:42
#926762
Idag fick det bli montering av extraljusen som jag införskaffade undergårdagen.
3st Bosch ralley175Xenon, som monteras på ett nummerplåtsfäste.


Använder mig av 2st Hella relä med transientskydd

Sen blev det å göra sig ett kablage.


Nummerplåtsfästet monteras. Sätter in nitmutrar, så att det blir lätt att montera av och på,
Extraljusen kommer bara att vara monterade under vinterhalvåret.

Sen fick det bli lite kabeldragning, måttbygger allt på plats för att få rätt längd på kablaget. Gjorde det lätt för mig och tog relä styrningen på helljuset, vill inte röra mer än nödvändigt.
Xenon ballasterna, monterades underluftstyrningen, så att dom inte syns och är skyddade.

Matningen tas från plusplinten i säkringsboxen, så att inte batteriövervakningen blir kinkig, den är indragen där original kablaget går in.

Blev lite tight med extra säkringshållare, men ville att allt skulle få plats i boxen så att det ser original ut.

Satte även en skarv på kablaget, så att det blir lätt att demontera ljusen.
Den sitter tillsamman med ballasterna väl skyddad under lyftstyrningen.

Sen blev det montering. Drog kablarna underifrån för att slippa ha nått som går igenom grillen å skaver, nummerplåten döljer kablarna helt sen.
Så slipper man några synliga kablar.

Och fungerade gjorde det också :D


Absolut inte snyggt, men gjorde väldigt gott.
3st Bosch ralley175Xenon, som monteras på ett nummerplåtsfäste.


Använder mig av 2st Hella relä med transientskydd

Sen blev det å göra sig ett kablage.


Nummerplåtsfästet monteras. Sätter in nitmutrar, så att det blir lätt att montera av och på,
Extraljusen kommer bara att vara monterade under vinterhalvåret.

Sen fick det bli lite kabeldragning, måttbygger allt på plats för att få rätt längd på kablaget. Gjorde det lätt för mig och tog relä styrningen på helljuset, vill inte röra mer än nödvändigt.
Xenon ballasterna, monterades underluftstyrningen, så att dom inte syns och är skyddade.

Matningen tas från plusplinten i säkringsboxen, så att inte batteriövervakningen blir kinkig, den är indragen där original kablaget går in.

Blev lite tight med extra säkringshållare, men ville att allt skulle få plats i boxen så att det ser original ut.

Satte även en skarv på kablaget, så att det blir lätt att demontera ljusen.
Den sitter tillsamman med ballasterna väl skyddad under lyftstyrningen.

Sen blev det montering. Drog kablarna underifrån för att slippa ha nått som går igenom grillen å skaver, nummerplåten döljer kablarna helt sen.
Så slipper man några synliga kablar.

Och fungerade gjorde det också :D


Absolut inte snyggt, men gjorde väldigt gott.
Min Garage tråd. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=117714