Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Att den går upp och vänder på 1,0 bar verkar ju på tok för mycket! :???: Inte så att själva wastegaten löper trögt?
Har känt på armen och den går inte det minsta trögt. Det går ju inte att stå ute och göra någonting i det här mörkret och blåsten får kolla så att allt sitter rätt och inte har gått sönder när det är ljust ute och vinden har mojnat av lite.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kom och tänka på att det kanske är därför som den klagar på sonderna nu efter som att det är något vajsing med laddtrycket och att CO 2500 sticker iväg.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bilen går ju fruktansvärt magert med så högt laddtryck iom. att du inte har anpassad programara för det trycket.
Men, det ska inte påverka co2500, då turbon inte kan bygga något tryck på tomgång. På sin höjd att du kommer upp i atmosfärtryck(0.0) :P

Därimot bör lambdan skrika halsen av sig när laddet skenar iväg, så lambda-koden kan mycket väl vara pga. skenladdet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
CO på tomgång var helt ok men det var vid 2500 rpm som det skenade iväg jaja högt CO brukar ju tyda på fet blandning. Ja det är väl därför jag har tre felkoder på dom plus att kissen är skrot. Ska kolla slagen till wastegaten när jag byter kissen är väldigt troligt att det är jag som har tabbat mig när jag satte tillbaka alla slangarna :oops:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Haha ja jag har ju redan klantat mig med oljereturen från turbon :oops: :lol: men det var ju en simpel grej att åtgärda :)
Så har nu hittat felet och det är fixat slangarna satt lite fel på magnetventilen :oops: men så som dom sitter nu alltså het rätt så satt dom inte när jag köpte bilen och det kan ju förklara varför man har upplevt att ibland har känts slö och ibland riktigt pigg. Så nu ligger den och laddar runt 0,5bar helt ok och jäklar vilket klipp det blev nu när gasen är i botten :twisted: :D

Nu sitter alla slangar som dom gör på den här bilden.

Bild

Så här satt dom innan jag satte dom rätt.
Slang nummer 17 satt där slang nummer 19 sitter på magnetventilen och slang nummer 19 satt där slang nummer 18 ska sitta på magnetventilen och den slangen nummer 18 satt där slang nummer 17 ska sitta på magnetventilen. Alltså ingen slang satt rätt kan ju förklara det konstiga laddet.

Jaja nu går bilen iaf kanon synd bara att det inte kommer påverka avgasvärdet på bilen utan blir nog tvungen att byta kissen där. Fast kanske någon felkod på sonderna försviner tack vare detta som var felkopplat :)
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 252

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]