Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu ger jag fan upp. Ingen försöker kränga det på blocket och ingen har smackat dem på bilen på något projektforum. Är väl nån riktigt ingrodd bonnläpp som inte har internet.

Skicket på bilen är just nu rätt luderaktigt.
Ena blinkerglaset är paj, nytt är beställt från skruvat egentligen men det fanns inte i lager så de visste inte när det gick att få fram...

Den svarta listen fram under grillen ungefär föll av på E18 under en omkörning.

Letar nu således efter skrotningsfäriga 960:ar på blocket som man kan plocka på sig lite från :)
Hittar jag en med fungerande AC funderar jag på att försöka mig på att plocka kondensor + rör och få igång min egen. Var ju på felsökning förra året där de konstaterade att det enda som läckte i mitt system var just kondensorkopplingarna och rören till den. Fick pengar för lite semesterersättning helt oväntat så några tusen skulle jag nog kunna lägga ner på att få okej AC till sommaren :)
Användarvisningsbild
av erikn
crumpets skrev:Den svarta listen fram under grillen ungefär föll av på E18 under en omkörning.
Haha, jobbarkompisen har också en 960, hans föll också av för ett par veckor sedan vid omkörning på E20 strax innan Nykvarn. Ett j..la liv blev det innan den lossnade. Han har köpt en ny, den var tydligen jobbig att få dit, den fick slitas på plats, den är lite för lite så att den dras på rätt plats.
Kan nog vara lika bra. Min satt kasst förr, så jag köpte nya clips och satte på. De var hårda utav helvete så jag trodde att den satt som berget nu...
Har pulat lite med ljud/vibrationsdämpning.

Bild
Förarsida.

Bild
Dumt att låta den gå för mycket på fotstödet, blev ett helvete att få på alla plastgrejer där sen...

Bild

Dörr, förarsida. Ovanför hålen för listen är hela yttre plåten täckt också, ni ser in i de stora hålen. Under var det smuts så jag gissade att det skvätte vatten där, var även ränna till avrinningshål. Ville inte ha saker som kune samla fukt därnere!

Bild

Passagerarsidan.

Silent coaten tycktes oändlig så jag offrade ett ark per dörrsida för att göra dem lite tyngre. Jag tycker att de är så burkiga och sladdriga, ville helt enkelt ha lite mer tyngd i:
Bild
Vet att detta inte lär ge någon dämpande effekt, men det blev väldigt gedigen känsla.

Kvar är alltså passagerares golv/torpedvägg, dörrarna bak, och så taket om jag lyckas få loss innertaket...
Nån som vet hur det demonteras?
Nu ska bilen säljas eftersom det börjar kännas alltför idiotiskt att ha två bilar. Är någon som läser här sugen på ett bud så kör på :) Vill verkligen att bilen ska få komma till en volvoälskare. Funderar på hur jag ska formulera det i blocketannonsen bara. "2000 mindre om du har en jagrullar-profil"? Kan man göra så?
Trevlig bil! Hade det inte varit för att jag redan har för många hade jag lagt ett seriöst bud.
Trist :/ Du har inte övervägt att spara volvon ist? :roll:
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej