Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Otroligt! Du gjorde något jag föreslog! :shock: :lol:

Ja, myntfacket är väl smaksak, jag tänker precis tvärtom, den sitter på den gråa brädan och skulle nog smälta in bättre i grått. Men förstår hur du tänker med linjen.
Det är rätt dum design på brädorna i 7/940, man kan inte direkt lägga till något utan att det ser fel ut på något sätt. Eller ja, har man helsvart inredning så går det ju, men grå/svart eller beige/svart(eller den hemska blå/svarta, let us never speak of it again) är hopplösa. :roll:
White skrev:Det jag kan sakna med just 940 brädan är plats i original mätarhus för extramätare så som 740 hade. :???:

Bort med klockan!!! :mrgreen:

Men jo, mätare i instrumenthuset är helt klart det mest diskreta, samtidigt som det är praktiskt. Eller som 240 hade, orginal mätare i mittkonsolen.
Det "bästa" stället för mätare i en 940 är ju dock fläktutblåsen... Ser bra ut, diskret, och enkla att kolla på... Men jag skulle aldrig offra fläktutblås för mätare, och det förmodar jag inte du vill heller ;)

Har även sett några som monterat mätare där AC/ECC-panelen sitter, och flyttat ner AC/ECC-panelen till under eller över stereon. Det ser också bra ut om man gör det rätt, men det är ju skapligt med jobb för det.
Har gjort avställningsservice på bilen i dag, det vill säga olja, oljefilter och ett rentvättat K&N filter sitter i. Ska byta stift till några seriösare än original när jag får
nästa löning, lutar starkt åt Bosch Silver WR 6 DS. Dom rekommenderas i alla fall för dom som kör med Turbo+ och Turbo++, så dom borde funka fint även i min kärra.

Bild
Gör du servicen innan du ställer av den, är det inte synd att den nya oljan får stå i motorn under vintern?

Gällande extramätare som diskuterades ovan har jag klurat lite på om man inte skulle kunna bygga något av extramätarna från 740 och sätta dessa istället för facket bredvid cigguttaget...
Där ser man, det låter ju logiskt. Jag hade nog främst tänkt på att man är rädd att få lite kondensvatten i den nya oljan i och med de skiftande temperaturerna under vintern...
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 291

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]