Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1461344
Pulverlackering i träkolssvart 😛 får det bli 💙

Henkan skrev: sön 29 aug 2021, 16:57 Om du är osäker på hur du vill ha det kan du köpa en burk svart PlastiDip och testa på en fälg. Det är bara att maska däcket, spreja på och se hur det blir. Är du inte nöjd är det bara att ta bort.
Ett bra tips!
Användarvisningsbild
av Briander
#1461426
Snyggt med svarta lister runt rutorna! Det gör stor skillnad på profilen på bilen. Kommer göra samma men foliera mina blanksvarta framöver.

Plastidip kan vara svårt att få bort efter att det suttit ett tag men annars är det ju ett bra test så att säga.
Användarvisningsbild
av DOdell
#1461670
Briander skrev: mån 30 aug 2021, 10:18 Snyggt med svarta lister runt rutorna! Det gör stor skillnad på profilen på bilen. Kommer göra samma men foliera mina blanksvarta framöver.

Plastidip kan vara svårt att få bort efter att det suttit ett tag men annars är det ju ett bra test så att säga.
Känner samma! Har länge avskytt kromet runt fönstren till denna lack. Det sticker i ögonen nästan. Så nu när listerna börjar bli klara är det nästan en lättnad :-D

Någon som har koll på sensorerna i fälgarna om de på något sätt pratar med bilen? Dvs är sensorerna kommunikativa med bilen på något sätt? Sitter sensorer i Polestar vinterfälgar som jag inte vet vad de gör…
#1461673
DOdell skrev:
Briander skrev: mån 30 aug 2021, 10:18 Snyggt med svarta lister runt rutorna! Det gör stor skillnad på profilen på bilen. Kommer göra samma men foliera mina blanksvarta framöver.

Plastidip kan vara svårt att få bort efter att det suttit ett tag men annars är det ju ett bra test så att säga.
Känner samma! Har länge avskytt kromet runt fönstren till denna lack. Det sticker i ögonen nästan. Så nu när listerna börjar bli klara är det nästan en lättnad :-D

Någon som har koll på sensorerna i fälgarna om de på något sätt pratar med bilen? Dvs är sensorerna kommunikativa med bilen på något sätt? Sitter sensorer i Polestar vinterfälgar som jag inte vet vad de gör…
Din bil är 2016 om jag minns rätt och då känner den inte av däcktrycket med sensorer som de gjorde på äldre årsmodeller så sensorerna kan du byta ut mot vanliga eller låta sitta kvar, inget som stör ut eller såBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DOdell
#1461678
theodorkalin skrev: tis 31 aug 2021, 17:37
DOdell skrev:
Briander skrev: mån 30 aug 2021, 10:18 Snyggt med svarta lister runt rutorna! Det gör stor skillnad på profilen på bilen. Kommer göra samma men foliera mina blanksvarta framöver.

Plastidip kan vara svårt att få bort efter att det suttit ett tag men annars är det ju ett bra test så att säga.
Känner samma! Har länge avskytt kromet runt fönstren till denna lack. Det sticker i ögonen nästan. Så nu när listerna börjar bli klara är det nästan en lättnad :-D

Någon som har koll på sensorerna i fälgarna om de på något sätt pratar med bilen? Dvs är sensorerna kommunikativa med bilen på något sätt? Sitter sensorer i Polestar vinterfälgar som jag inte vet vad de gör…
Din bil är 2016 om jag minns rätt och då känner den inte av däcktrycket med sensorer som de gjorde på äldre årsmodeller så sensorerna kan du byta ut mot vanliga eller låta sitta kvar, inget som stör ut eller såBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Fattar 👍
Användarvisningsbild
av DOdell
#1461711
Blir många vändor med dessa lister. Klarlacken började rinna för att till varje pris inte få apelsinskalslack. Men ack när det blir för mycket. Bara sanda och börja om..

Verkar varit ett lite dammigt rum jag sprayat i så rött damm hade fastnat på vissa, vackert 🤪
av kievY
#1461943
Hur sitter lister? Är de limmade, eller är det clips? Blev väldigt sugen att göra det själv då jag har tonade rutor samt svarta rails, samt svart R-design grill.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1461944
@DOdell, Ja här blev det riktigt bra, säger jag som hellre adderar silver och krom dessutom. Passar din bil som handsken :-)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 90
Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]

Du kan skriva det, och du kan möjligen f&arin[…]

Skrammel från D4

Konstaterat att det är styrservon som gett me[…]

Strul vid installation av vida

Har säkert installerat vida 20 gånger. […]