Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

nice! väntar på nästa uppdatering..
kommer det bli renovering av 960 motorn också?
har inte sett direkt någon som renoverar dom för brukbil sedan hehe
I första hand ska underredet och inredningen bli klar! Motorn är ett annat kapitel, ifall den skulle behöva en renovering så får jag väl göra en. Bilen har bara en ägare innan som skött det maskinella väldigt bra med regelbunden service. Tyvärr läcker packboxen i växellådan så eventuellt ska jag riva ner den och fixa oljeläckaget och samtidigt passa på att byta koppling.

Nästa uppdatering kommer om ca 1h ;)
Uppdatering 28/11 Del 2

Då ska bärarmarna bort. Rost..
Bild
Bild

Dålig bild.. Sitter med 4 skruvar, 18storlek är den med muttern, dom andra minns jag inte.
Bild

En 60torx bult som går genom bussningen. 21 mutter. Som ni kanske ser så satt det fast, dessutom fjädrar bussningen så släggan var ingen mening. Fick ta ett långt rör
Bild
Bild

Detta ska bort!
Bild

Nästa sida
Bild

Torxen blev rund (det är en fördel att vara två om man gör som jag gjorde) men den vann då inte! :D
Bild

Stoppet för genomslagsgummit. Sitter med tre bultar, storlek 14
Bild
Bild

Köpte brandsläckare ;)
Bild

Värmeskydd ovanför ljuddämparn, rengjord
Bild
Bild
Bild

Sitter i nitar, 6:ans borr
Bild
Bild

Bromsrören (sitter i små clips)
Bild

Clipsen ser ut så här
Bild
Bild

Bromsslangarna som går från röret ut till bromsoken skruvas brt med en 11:as nyckel
Bild

Detta är skydd som enbart hindrar röret från att skavas sönder mot karossen, se till att dessa hamnar rätt vid montering!
Bild

Efter lite polering
Bild
Bild
Bild

Främre bromsslang, sitter i 40, 45torx?
Bild

Efter mycket rostlösare..
Bild

Så lossnar det
Bild

Polerat
Bild

Ni får gärna säga ett ord innan ni går =)
Snacka om VÄL genomfört arbete helvete vilket tålamod som kan krävas på vissa ställen.
Forssen skrev:Helvete vad grundligt, riktigt kul att se :D
Kul att du gillar!
päpplet skrev:köper du inte nya bromsslangar när dom ändå är lös?
Köper nytt gör man när något är dåligt, dessa var i fint skick och håller länge till ;)
Dieselsmurfe skrev:Brandsläckare kan vara bra att ha!.
En var till mina bilar :)
Bjoern skrev:Jag tror aldrig att jag har sett någon vara såhär grundlig :-O) Detta är ett projekt som skall följas :D ( Du har likadant spärrskaft som mig :wink: )
Alltid roligt när jobbet uppskattas, bara att göra uppdateringarna brukar ta iaf 1h ;P
Mitt spärrskaft börjar gjort sitt men så har jag haft det länge och till väldigt mycket.
cybermunk skrev:Snacka om VÄL genomfört arbete helvete vilket tålamod som kan krävas på vissa ställen.
Haha jag brukar få höra att mitt tålamod är kort! Men jag tycker det här är kul, sen är jag jävligt envis och vägrar ge upp.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]