Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Just nu torkar glasfiberspacklet i plastkåpan som var paj där vid stolen! :) Har dokumenterat allt jag gjort med bilder men sitter på jobbdatorn för tillfället så jag har inte kunnat ladda upp nåt.. Kommer väl ikväll hoppas jag.

Det var svårare än jag trodde att få bort allt gammalt kontaktlim, det var så ERBARMLIGT uselt limmat så det var lim överallt, och plasten har ju sån där yta som fejkläder med små små hål som man inte kommer åt med sandpappret så det ser inte helt hundra ut :/ Dock ser det ju såklart fantastiskt mycket bättre ut än förut.
Hoppas på ett bra slutresultat! :)
Dags för lite bilder då...
Plastmojängen vid stolen innan:
Bild
Bild
Sådär snyggt limmat var det. Skruvfästena var av också...
Bild
Så ser det ut nu, skruvfästena är på och den sitter där den ska. Det ser inte superbt ut, men med tanke på hur mycket intorkat kontaktlim det var och att kanterna blivit deformerade av lösningsmedlet i det så är jag efter förutsättningarna nöjd :)

Bild
Skarv pålödd, ny kontakt löds... Hade nog inte behövt löda kontakterna egentligen men det kändes bäst så när järnet ändå var varmt så att säga.
Hittade en miljard lödbilder i kameran, verkar som att tjejen inte tyckte det var så roligt med elektronik och behövde leka med nåt :lol:
Bild
Bytte även kontakten på andra sladden (var ju 2 däri, en som gick till plåten i sockeln och en man kopplar rakt till lampan), den hade grott fast i den gamla lampans kontakt så illa att den inte gick att få loss och då kändes det lika bra att ha en ny fräsch istället för att lägga ner det jobbet...

Såhär fin var bilen efter vax och tvätt och polering:
Bild

Men den skulle snart smutsas ner igen....
Bild
(Grannen fick komma och hjälpa till att dra loss stackarn :oops: )

Men varför hade jag den i grusgången...?
Bild
Jag hade släpat hem något... Ni får gissa vad ;)
Måste faktiskt erkänna att jag inte vet hur en lamelldiff funkar eller riktigt vad den gör..? Är det samma som "vanlig" diff som låter hjulen på drivande axel röra sig olika fort vid t.ex. snäva svängar och så?

Det är möjligt att den hade klarat sig under bättre förhållanden men det hade regnat i timtal så tyngden från bilen gjorde att däcken åt sig ner i lera och grus direkt :( Men det krävdes inte massor av drag/putt. Det räckte med att veva ner rutan så han kunde ta tag i dörren och trycka på när jag backade.

EDIT: Guldmedalj för gissningen också ;)
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Lamelldiffen sitter standard på våra direktionsvagnar. :wink: Den känner av om det uppstår en stor varvtalsskillnad mellan bakhjulen. Om det blir stor varvtalsskillnad nyper den ihop ett lamellpaket i diffen, så drivkraft överförs till det hjul som har grepp. Resultatet i detta fall hade blivit att hjulet som stod på gräset hade dragit upp direktionsvagnen ur surhålet. :) Men om båda hjulen spann så hade de inte varit mycke å göra.
Tyvärr var gräset genomvått och halt som attan så det fanns ingenting man fick grepp i den dagen :oops: men tack för förklaringen! Nu var man en kunskap rikare :)
Användarvisningsbild
av Ticken
Snyggt jobbat! Den här bilen blir bara finare och finare!

Fan jag såg en 960 med exakt samma färg å allt i kungens kurva i förrgår. Kunde svära på att det var du som körde.. eller inbillar jag mig :)

/Ticken
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 47
Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej! Köpte jag från november förra[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på en liten Road Tripp med sv&arin[…]