Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fribbe_740
Projekt Ettförtin
ja.. abstinensen är fruktansvärd.. a-traktorn klar, vad ska man då skruva på? de är ju bara å köra in hundraförtin i garaget.. :lol:
bilen ska bli klar till körkortet är de tänkt :P fyller den 9 juli så de ska nog gå :P. den ska nermonteras, rostlagas, lyftas ur motor, trimmas, höjas till originalhöjd, lackas, byta lite sletna grejjer i framvagn mm.. :) Det viktigaste med denna bil är att den ska bli pålitlig och gå bra, så att jag har något att lita på medans jag håller på med andra projekt i framtiden :P aja till bilderna:
fronten bortplockad, huven är bara pålagd:
Bild
Bild
bakdelen rensad:
Bild
inredningen urplockad:
Bild
Bild
snurran som de ska bli klös i :P
Bild
började skrapa underedsmassa:
Bild
fort som fan blev jag trött i armen, kom såhär långt :P :
Bild
usch... fanns lite av denna varan här o där
Bild

på sidan två finns bilder hur den såg ut precis när jag fick hem den :P kommentera! mvh david
hej på er! har nu fått plats i garaget så i helgen åkte motorn ur!
Bild
fanns t.o.m. plats för lite meksällskap! :P
Bild
växellåda, kardan och avgasrör borta
Bild
motorn urlyft!
Bild
rensad bort lite skit och kapat bort rosten
Bild
Bild
Bild
krokigt....
Bild

det var allt för denna gång! kommer bli en hel del rostlagning framöver. ska snart beställa de delar jag behöver. mvh david
hej på er!
den senaste tiden har jag lagat massa rost, byggt ett motorstativ och lyft toppen. här är lite bilder.
hatthylla jag snickra till när jag itne hade något bättre för mig:
Bild
garagelistan, att göra :P
Bild
Bild
höger balja lagad:
Bild
vänster balja lagad:
Bild
golv lagat:
Bild
Bild
vänster ramsnok:
Bild
en liten sammanfattning av all rost ;)
Bild
plocka dän toppen också :P
Bild
byggde motorställ också:
Bild
inga värstingar till vändkanter och sjyssta kolvar med minimalt glapp i loppet. känns bra när nånting för en gångs skull är fräsht! :D
Bild
topplockspacningen va dock inte mycke o hurra för. var trasig vid en stor del av "oljeutrymmena". lite lossna och satt kvar:
Bild
syns kanske itne så bra. men här är det iaf olja på första kolven.
Bild
inga större fel i motorn med andra ord, toppen va också fräsch. motorn läcker dock olja som ett såll, men de är bara lite packningar som behöver bytas, b.la. på balanshjulets axel. kommentera! mvh david
hej på er! nu ska här uppdateras :)
har blästrat lite här o där, och rostskyddsmålat :P hammarlack på golven och innerskärmarn, sealer svart på tanken och på ställen där det ska på underredsmassa sen :P
Bild
blästrat ytrost och dålig färg i motorrummet och målat hammarlack på ställen där det behövdes:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
provade lite färgborttagningsmedel på bagageluckan. hade säkert funkat lite bättre om jag lämnat det på lite längre, men en burk kostade 300 och halva gick åt bara till ovansidan på bagageluckan. så nu ska jag leta upp några smarta rondeller till vinkelslipen. :)
Bild
Ersättnings b20! när bilen inte själv förmår att ta sig in och ut ur garaget ;)
Bild
stökigt är det... :roll:
Bild

kvar att göra nu är att kleta på underredsmassa. sen ska jag slipa ner färgen och börja lacka 8) hade bra allihopa! :wink:
Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40

Har artikelnr! Självklart utgått hos B[…]

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]