Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
här händer det grejer

idag har jag gjort ganska mycket faktiskt. :D
började väll med att byta torkarmekanismen då, jävla krångel att få bort den. Men det gick tillslut... sen dit med den nya och sedan meka på hela instrumentpanelen igen.
Passade även på att fixa värmen och lite andra smågrejer som krånglat förrut. Så nu funkar allt som det ska i cockpiten iaf :mrgreen:
Sen fixat med avgasupphängningen som gav upp påvägen till besiktningen. Slaktade ett spännband som fick agera upphängning. Somsagt, Funktion före form.
Sen så lagade jag blinkersen som inte ville som jag ville förut så fick lov att koppla ur indekeringen till den, men det funkar som det ska nu.
Och sist så kollade jag varför bromsen vänster fram låg på, och det var inte mycket till belägg kvar där.

Bild
riva bort gammla mekanismen

Bild
Gamla och "nya" mekanismen

Bild
Dit med nya mekanismen, funkar klockrent.

Bild
Sen dit med instrumentpanelen igen. Det ÄR lättare att få dit den än att få bort den.

Bild
Batteriet sitter som gjutet

Bild
Ett stycke b20 som funkar i vått och torrt.

Bild
Då hissar vi upp den

Bild
Där var det inte mycket till belägg kvar. Dags för nya tror jag.

Bild
vart riktigt bra, behöver bara ett par torkararmar som passar.

Bild
Snygg upphängning.

Bild
Snyggast i stan

Bild
Bild
Den är fortfarande lite hög bak, men det är för att det sitter höjningar bak.

Det var iaf allt för idag.. Får se om jag orkar göra något imorgon eftersom jag jobbar natt.
Over and Out. 8)
Ju äldre bil ju klurigare lösning har dom på monteringen verkar det som. Dom hade bättre fantasi för en nu.
Ett aprilskämt då eller? 1:a april ja då kanske dom har lite ont i huvet :P
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 48

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Tyvärr inte. Släcker motorlampan då[…]