- tor 20 aug 2015, 21:23
Skit när det börjar jävlas sådär! Svårt att felsöka med när felet inte är konstant. :???:
Moderator: Moderatorer
White skrev:Skit när det börjar jävlas sådär! Svårt att felsöka med när felet inte är konstant. :???:Japp det blir lite svårare har ingen felkodsläsare så då blir det ännu svårare. efter som att felet kommer så sporadiskt och så sällan så kanske det inte finns någon felkod.
Lucif3r skrev:Skitig eller sprucken krans skulle jag tro.Man måste väl ut med drivaxeln för att se abs-kransen eller? Har totalt glömt bort hur det ser ut där bakom.
Nexus skrev:Är fortfarande inne på att LMM:s anslutning är annorlunda därav inte de tidigare Turbo locken passar på en 99-00Ja det är frågan det borde väl inte vara så dyrt att köpa ett sådant lock på skroten och se ifall det passar får säkert lämna tillbaka det om det inte skulle passa.
850 Turbo
V70-99 turbo
Lucif3r skrev:Nej då, man ser hyffsat bra genom att bara ta av hjulet, ev bromsskiva/sköld också. Det syns väl bäst underifrån om jag minns rätt, och där bör man även komma åt att göra rent kransen.Så bra det sitter inte någon bromsköld på min bil så då ska det inte vara något problem tycker jag :)
Lucif3r skrev:Hmm, jag får inte ihop det... Försökte kika i VIDA, men locket dom påstår ska sitta på B5204T3/B5234T3 stämmer inte alls överrens med mitt lock... Ser mer ut som locket dom visar hör hemma på en sugis, då lmm-anslutningen är riktad mot insuget istället för bakåt mot turbon...Lmm sitter skruvad i luftfilter locket så det är inte bara lossa och vrida...
Locket dom visar till 99-00 ser dock tämligen exakt likadant ut som det jag samt 855an har/hade, med den skillnaden att 99-00 har LMMen riktad frammåt istället för bakåt.
Vad jag kan avgöra på bild iaf är att det ser ut som anslutningarna är domsamma, bara det att 99-00 är vinklat/vridet sisådär 90grader. Och isf är det ju bara att lossa på klämman som sitter mellan LMM och insugsröret och vrida LMM-huset.
https://www.bilprovningen.se/arkiv/nyheter/2025-03[…]