Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev: mån 25 nov 2024, 04:52 Jo jag vet, hade ju hål på min 945a också, och kuggade på lambdan. Men V70in smet igenom med ett ännu större hål en gång.

Menne, hål vid bakaxelkröken påverkar ju inte funktionen av bilen. Så då lär du ju ha mer fel på den än bara det :P
Ja jag misstänker lambdasonden, så jag får ta och mäta hur och om den reglerar.
Roligheterna avlöser varandra...

När jag startade bilen igår fanns det ett riktigt härligt "turbinljud", som en kompressor
ungefär! Men vad jag vet har jag inte monterat någon sådan på kärran... :roll:

Körde den korta sträckan till affären (ca 1km) och ljudet tilltog och följde varvtalet.
När jag kom fram till affären öppnade jag huven och kunde konstatera att det var
generatorn som åstadkom ett sådant härligt ljud, och den var varm så man kunde
steka ägg på den. Jaha! Kollade voltmätaren i bilen, pendlar mellan 11,2 och 11,9V.
Jippi! En till generator att byta! [banana]

Aja, jag får glädja mig åt att det nu sitter nytt avgassystem på bilen i alla fall... [thum]

Bild

Bild

Bild
Lucif3r skrev:Du verkar ha en jäkla otur med generatorer :-D

På tal om det så frågade jag ju efter längd på bl.a. generatorremmen tidigare, kan meddela att den länden passade alldeles utmärkt på min 945a 8-) Så magkänslan att vi har samma längd verkar stämma :-)
Ja jä#la skit alltså! :P

Jag fick beställa ny rem nu iom att den nya generatorn är en "Bosch" och den gamla en Denso.

________________________________________________________________________________________________________

Har fått hem generatorn nu. Såg att jordkabeln som satt inte såg så frisk ut, så det
blev en ny sådan med.

Bild
Lucif3r skrev:Gött, då är det bara ut och sladda nu då 8-)
Ja förhoppningsvis.

Jag har ju fortfarande en ombesiktning att ombesörja. Volvo verkstaden hade ju ingen avgasmätare, så
dom kunde inte släcka tvåan i samband med bytet av avgassystemet.

Motorlampan har dock inte tänts efter att vi nollade felkoden, så det KAN ju vara att laddningen dippat
så den tändes av det tidigare...
Mmmh, 11V borde inte vara tillräckligt lågt för att orsaka problem men.... Man vet ju aldrig.
När remmen gick på min 945a så hann spänningen sjunka till neråt 11V innan jag kom hem, och det var ju inga lampor(förutom generatorlampan) som tände sig på den. V70in har varit ner och dansat på 10 några gånger, inga lampor på den heller.
Börjar det krypa neråt 8-9V däremot så skulle jag bli förvånad om någon lampa inte tände sig :P
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
Köpråd volvo s60 t5

Det var lite så jag tänkte också.[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]

Damasker såg hela ut. Testade att plocka ur[…]