Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Enda bilden jag tagit efter toningen är denna:
Bild

Blev ju bra iaf.

Och så har jag inte hämtat nå fälgar än, haft fullt upp med annat hela dagen.
Ska nog försöka klämma in det imorn om man hinner då.. :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jovisst, vart helt okej. Dock en del småbubblor på en ruta då någon troligtvis slipat nångång med öppen dörr så insidan av rutan fått massa metallspån på sig och fastnat.
Men annars är det kalasfint. :wink:

Var även och hämtade en uppsättning 15" plåtisar. Allihop med urkapat centrum för centrumvändning :wink:
Ska bara banka till centrumet så de sitter rakt och svetsa ihop dom.

Bild
Bild

Något ytrostiga. Men lär bli bra efter en omgång med stålborste tror jag :wink:

Sen tog jag lite fulbilder på kärran:

Bild
Bild
Bild
Bild
Det märks att bror min har varit och klottrat på bilen, huven ska dock bytas så de va int så noga.
Bild
Bild
Bild

skulle verkligen behöva spackla skärmkanterna bak. Ska väl införskaffa lite glasfiberspackel,pp100 och sandpapper i veckan.. kanske en roller och lite grönfärg också.
:wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
fixade lite med fälgarna idag.
Och fixade avgasbiten där bakre dämparen setat.

Bild
helsvetsa fälgen, samt lägga igen gamla ventilhålet.

Bild
två nästan klara, ska bara borra nytt ventilhål och måla om dom.

Bild
Drog ut avgaset på rätt sida också..

Eftersom jag tappade sista dämparen för ett tag sen så tog jag å ersatte det med två raka rör.

Kanske ska upp till verkstan senare idag och fixa det sista på fälgarna. Kanske sätta dit dom också. :wink:
Användarvisningsbild
av dahlen
gör en uppsättning fälgar åt mig med :) ser fint ut och dom kommer nog göra sig riktigt bra på bilen :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Är inte så svårt att göra det själv, du behöver i princip bara fälgar,svets,vinkelslip,skjutmått och en jävligt stor slägga! :wink:

Det tror jag också, men troligtvis blir det bara 2st att ha bak.
Jahaja..
Nog med att bilen kokade idag, och att kopplingen började beté sig konstigt genom att inte koppla ur ordentligt.
Verkar som att topplockspackningen läcker ut vatten i oljan..
Hittade även en jävla styrbox som inte borde vara där?
Eller har jag uppfattat det fel att det mekaniska insprutet har en box? :|
Iaf, det ligger då spridarkontakter och diverse andra kontakter i motorutrymmet som bara ligger.
Misstänker att tidigare ägare har avverkat motor efter motor i denna kärra, medtanke på detta.

Bild
Diverse spridarkontakter?

Bild
Boxen vi hittade..

Bild
enligt boschnummret så har den setat i en 360 glt.. :???:

Om jag har fattat det rätt så har jag alltså ett halvt styrsystem av sorten lh2.2 i bilen som bara skräpar?

Kan någon komma fram till en vettig slutsats ang. detta?

Lutar förövrigt mot att byta motor. Har en b230f från en 740 liggandes med komplett härva och boxar för lh2.2 som kanske hade setat bättre under huven?
Litar inte en sekund på dethär jävla mekaniska insprutet. Och urtrampningslagret låter som ett jädra mähä så lär ändå riva ner lådan och byta det.
Jag menar, dubbla ledningar för soppa och allt finns ju redan och pumpar och allt eftersom det sitter mekanisk sprut i nu..
Borde väl ändå bara vara att bulta i? :|
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
Visa din semesterbil(d)

Parkerade bilen i cykelstället här i huf[…]

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"