Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skall bli intressant och se om det är någon skillnad mot originalvingen som nästan ramlar på plats av sig själv med tätningen förmonterad på vingen efter man borrat 4 hål på förmarkerad plats i luckan för skruv och pinnbult.
Kriminellt enkelt att utföra mot vad det kunde varit.
xerent skrev:Kul :-)-) Kommer sitta som en smäck. Du får gärna avlägga rapport om innehåll i paketet och vingens kvalitet. På förra bilen lät jag Volvo montera, nu funderar jag på att göra det själv. Det ska/bör följa med någon tätning som ska läggas mellan taket och vingen för att det inte ska läcka in vatten i bakluckan, enligt min servicetekniker.
Skall ta och dokumentera hela processen från lackering till montering av vingen :)
Som jag fått förklarat så kommer dom flesta färgena lackade och klara, andra får dom skicka på lack så det tar lite mera tid än om det är standard svartmetallic tex. Varje färg har sin egen beställningskod av dom färdiglackade så rimligen kan tätningen ev inte vara monterad om man har en ovanlig färg som vingen måste lackas i efter beställning, men den är ju bara trycka dit då den är som en o-ring och täcker inte hela ytan utan bara runt kanterna.
Tätningen satt monterad och klar(Black Sapphire Metallic på kärran) liksom pinnbulten som sitter i två av dom fyra hålena. Tror jag lade ner på sin höjd 30 minuter på monteringen inkl. att dra av skyddet på lackade ytan uppåt efter monteringen.
White skrev:Gör alltid gott med lite extra omsorg av bilen. :) Luktar läderprudukterna också banan?
Nej det gör dom inte som tur är :D vill inte att det ska lukta banan i bilen :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 30
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]