Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Aah nu ser jag! :D
Såg pampigare ut på din bild än vad Google visar, haha!
grillchips skrev:Aah nu ser jag! :D
Såg pampigare ut på din bild än vad Google visar, haha!
Haha, ja de kanske såg lite större ut än vad det egentligen är. Får se hur de passar på en V60 facelift.
Nu var vinterdäcken på fälgarna iaf. Valet föll på Michelin XI3 denna gången.
Nu väntar jag bara på snön :D
Jag skall för övrigt ta mig i kragen och fota den avtagbara kroken med. Den är så pass diskret när den inte sitter där att folk inte tror mig när jag förklarar att det sitter en avtagbar krok på bilen.
Bild
V70 fälgar passar utmärkt och det finns plats även för V70 dimensioner. Men ja, V60 har något mindre däck original.
Det är exakt samma fälgar för V60 och V70, inget skiljer. Däcksdimensionerna är snarlika, i mitt fall V60 215/50/17 mot V70 225/50/17. Det ger en rullomkrets skillnad på 1,5%. Försumbart på hastighetsmätaren(ca 1,5 km/h) Tittar man på 16" dimensionerna så använder V70 och V60 samma dimension 205/60/16.
Äntligen har jag fått tummen ur och gjort något med bilen som jag velat göra sen jag köpte den. Jag tänkte först köra D4a VEA stuket men jag kunde inte riktigt förlika mig med att man såg de där små riktiga avgasrören innanför de yttre så att säga. Nåväl här är resultatet:

Bild
Bild
Senast redigerad av 4 wendtan, redigerad totalt 0 gång.
Nu har det faktiskt gått 13 minuter.

Edit:
Och där fanns bilden helt plötsligt. :D Snyggt som attan! Vad är det för pipa?
Det är ett rostfritt system från Ray metallfabrik. Väldigt nöjd med stuket och faktiskt en svag ljudförbättring med. Jag har dessutom anpassat diffusorn för min avtagbara westfalia krok på dessa bilder.

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]