Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag fick hem min idag! :)
Bild

Ska sätta i den imorrn.. Den passar i samma hållare som DR500an... så byter inte ut den hållaren i V70'n även fast den inte är helt svart.. Den sitter bra där den sitter.. Sladden också skulle jag tro.. Bår inte vara någon skillnad på dem.

Sen får jag installera den andra hållaren i V60'n.
:)
Det gick bra för mig oxå! Fick Vida + Dice hem nästan samtidigt som gick före och sambon har min bil numera.
Sköts alla inställningar via wifi? Såg en lapp om wifi i kartongen.
När kameran tas ur hållaren så släpper gaveln varje gång där minneskortet sitter, normalt?

Gedigen liten kamera :D
Du kan antingen ställa det via mobilapp och wifi eller via Blackvue-programmet till datorn (finns till både mac o PC) då du satt i minneskortet i datorn. Då sparas inställningarna på kortet och "ställs in" när du satt in det i kameran igen.

Gaveln öppnas ibland när jag tar ut den ur hållaren med DR500GW... har ju inte riktigt testat 600an än.
Perra83 skrev:När kameran tas ur hållaren så släpper gaveln varje gång där minneskortet sitter, normalt?
Det händer mig med varje gång den väl ska ur. Man kanske skulle fila på om man ska fila ner plasten lite?
Liten jämförelse på vidvinkel på de båda kamerorna.. DR600GW har inte lika vid lins.. vilket kommer göra det lite enklare att se saker som händer en bit bort.. men man kan missa lite av det som händer bredvid.. Bry er inte om kvalitétsskillanderna.. dels var ljusförhållandena väldigt olika, dels var inte högsta kvalitén inställt på DR600GW'n.

DR500GW:
Bild

DR600GW:
Bild
Bilden är tyvärr inte helt centrerad så det ser ut som att det försvunnit mer på högersidan än på vänstersidan jämfört med den andra bilden..
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Hehe visste väl att en uppdatering var på gång nu när jag såg att du va online. :wink:

Vad har du för inställningar? Själv har jag nu den näst högsta som tar 30 fps så går det snabbt att tanka över en film samt ev. se en filmsnutt vid behov. Funderar på om man ska ta upp kvalitén ett snäpp iaf.

Hur gör du när du tar över filmer till datorn? Har hittills tagit med minneskortet till datorn.
Så här är mina inställningar nu.. Jag drog upp kvalitén till högsta. (Som jag har på DR500GWn också.)
Och justerade även upp brightness ett snäpp.. får se om det blir bra så.

Bild

Jag tar ut minneskortet när jag ska ha över till datorn.. Sen använder jag MPEG-Streamclip för att klippa ut sekvenser ur filerna. (onödigt att spara hela 2-3-minutersfilerna när jag kanske bara vill ha 20 sek. (finns till både mac o PC, gratis)
Laddas ner här: http://www.squared5.com/
Streamclip-programmet hurrar även jag för. Sjukt praktiskt, öppnar klippet, spelar fram till sektionen man vill klippa loss, trycker på i (in) och sedan på o (out) när sekvensen är förbi. Sedan spara som och sekvensen plockas ur och sparas separat. Riktigt smidigt!
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 33

Stora puts o polerings dagen 😅 rätt nöjd[…]

Hmm skulle misstänka att du kommit åt k[…]

Problemet löst! Pratade med problemet med Vpa[…]

Hej! Har köpt en v70n 2002 till dottern som &[…]