Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Det fanns inget som antydde att det var "din" och för övrigt är det pappas :wink:
Den har precis samma färg som min 740 och jag har dessutom haft den i typ 6-7år(betydligt längre än du haft körkort) och pappa har en annan!
Haha syskonkärlek på högsta nivå månntro? :wink: Har en sån kupevärmare jag med, brukar kräva renovering varannan vinter för att den ska fungera.

Vad kör du på för kanal på komradion? Jag har ju en gammal häck i turbon jag med ;)
HenrikY skrev: Den har precis samma färg som min 740 och jag har dessutom haft den i typ 6-7år(betydligt längre än du haft körkort) och pappa har en annan!
Så om jag bygger en på 2000W och målar den i samma röda som din 740 blir du nöjd då?
päpplet skrev:Haha syskonkärlek på högsta nivå månntro? :wink: Har en sån kupevärmare jag med, brukar kräva renovering varannan vinter för att den ska fungera.

Vad kör du på för kanal på komradion? Jag har ju en gammal häck i turbon jag med ;)
Ja visst. Kanal ja du, jag har inte kört något ännu hörde något utlänskt på ch 17 när jag satt in den och prov lyssnade.

Jag tror att jag måste justera längden på skruven lite då den antagligen blev för lång då jag byggde adapptern på magnetfoten har ca 1.6 i stående våg :roll:
päpplet skrev:Haha syskonkärlek på högsta nivå månntro? :wink:
Haha, ja inte slutar man bara för att man råkar vara vuxen men man slåss ju i alla fall inte till skillnad från när man var liten :lol:
SA4AQS skrev: Så om jag bygger en på 2000W och målar den i samma röda som din 740 blir du nöjd då?
Om den funkar så kanske, den jag fått haft nu tinar ju inte ens rutorn om det är kallare än -3°C och då ska den ändå vara på 1200w står det.
Då får vi provtjöta om jag passerar Falun nån gång då. Ska beställa en ny antenn till min och använda fästet för NMT-antennen på taket tänkte jag för den korta stickan med magnetfot jag har nu räcker bara 5 km :lol:
Nu har bilen börja gå dåligt det började i måndags när jag skulle åka iväg den gick dåligt så jag stannade och stängde av, sen provade starta jag igen och då var den svår startad men efter en stund hoppade den igång ,och gick dåligt men med lite gaspedal så gick den bättre. Åkte in till stan parkera gjorde mitt ärende och åkte hem utan problem.

Nu idag när jag skulle iväg så gick den sämre än första gången och när jag skulle vända så dog den och ville inte starta alls.

Jag har kollat att gnista finns, bensin finns, kamaxeln står rätt och även provat med startgas.
Tändstiften är piss blöta så jag kollar att bränsletrycksregulatorn inte läker det gör den inte.
Min uppmärksamhet går då till luftmassamätare som efter uppmätning mellan stift 2 och 3 visar på 3 Ω ska vara 3.5-4 Ω
Och med inkopplad lmm så har jag en spänning på stift 2 och 3 som visar 1.26 V vid -9°c och det ska vara 1.25-1.30V vid ca 20°c

Så ska jag försöka göra rent den i ultraljus bad eller köpa en ny på biltema för tusen kronor alternativt åka till någon skrot och betala överpris för en begagnad?

Den har förresten Bosch nummer 0 280 212 007 eller Volvo nummer 1 346 645 men det visste ni ju redan :roll:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 43
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]