Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av LasseH41
Verkligt tjusig bil, White! Jag har själv köpt en vit 945 -97 för 7kKr, pga kamremsbrott i min 745:a m B234F-motor. Hade precis beställt en ny rem men på hemvägen gick den gamla av. Dålig timing! :-).
Denna tråden är väldigt lärorik i både ord o bild. Bra jobbat! Det verkar som att min 945:a har gått ca 30000 mil, (mätaren verkar nollad efter ca 8000), så det finns nog mycket att ta itu med. Den ser nästan lika fin ut på utsidan som din... :-) men under ytan vet man ju inte. Får väl börja med kompressionsprov o sen beta av din göralista i lämpliga delar, men jag tänker hålla mig till originalet - är ingen trimmare. Har du några "tänka på"-tips så tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, man blir ju verkligen sugen på att skaffa sig en 945a igen när man ser fina exemplar som denna.

Lasse, det är ingen direkt skillnad på din nya 945a jämnfört med den gamla 745an, samma bil i grund och botten, rödblockare båda två osv. Enda skillnaden är väl att om kamremmen går av så kan du ha tur att klara dig ifrån ventilsallad, vilket man inte gör på dubbelkammar(16V och vitblockare t ex).
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 291

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]