Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

frasse4 skrev:Riktigt snyggt!
Tackar!
DayDreamer skrev:Frågade du nått vad Volvo ville ha för att montera ratten?

Ja nog har jag knappat in på dig med träinredningen har bara ratten kvar nu som jag ska försöka att hitta.
Tycker att du ska försöka att få tag på samma radio som jag har lyxradion SC-901 den kommer att göra sig grymt bra mot träinredningen :D

Den där träinredningen gör sig väldigt bra mot både ljus inredning som mörkinredning. Såg en bil på skroten som hade mörk inredning mot det mörka träet (Även kallat för golv då mönstret på minner mig om det) och det var väl ingen höjdare direkt.

Min vinge sitter bara fast med dubbelhäftande tejp på ena sidan fick jag se häromdagen :shock:
Nej, jag antog att de förmodligen skulle ha för mycket... :roll: De kan sina jobb, men de är inte alltid super billiga.

Jo, jag letar efter en SC-901. Det är ju det där att jag vill hela paketet med centerhögtalare också.
Det finns en på blocket som säljer sin SC-901, med förstärkare och Dolby Prologic. Problemet för mig där är att han skriver att han inte svarar på mail, och jag ignorerar såna annonser.
Jag riktigt avskyr att folk inte använder mail, främst för att jag inte kan/vill ringa upp folk i onödan... :evil:

Du menar det där som jag brukar kalla marmor? Det är som du säger inte snyggt!

Sitter inte vingarna skruvade i fästen på S70? :???:
Har inte brytt mig direkt om att kolla blocket efter SC-901 då dom brukar vara fruktansvärt dyra. Jag lyckades få en SC-901 plus kabelhärvan till förstärkaren och själva förstärkaren för endast 200kr :) Du vet att du måste ha en förstärkare till SC-901 då den inte har någon inbyggd, den enda som sitter i den är en förstärkare på 1x25W som driver enbart centerhögtalaren.

Ja precis marmorgolvet :lol:

Jo vingarna på S70 sitter fast med plåtbläck också men på ena sidan så har det rostat av för mig.
Jaha, då har man kört med trä-ratt för första gången idag. 8)

Det kommer nog att ta en stund innan jag vänjer mig med att ratten är lite tunnare. Volvo gjorde väl inte trä-ratt i den tjocka ratt-modellen som sitter i 99-00, som jag förstått det.
Det är inte så stor skillnad på känslan ändå, men det blev en helt annan bil invändigt! :D
DayDreamer skrev:Har inte brytt mig direkt om att kolla blocket efter SC-901 då dom brukar vara fruktansvärt dyra. Jag lyckades få en SC-901 plus kabelhärvan till förstärkaren och själva förstärkaren för endast 200kr :) Du vet att du måste ha en förstärkare till SC-901 då den inte har någon inbyggd, den enda som sitter i den är en förstärkare på 1x25W som driver enbart centerhögtalaren.

Ja precis marmorgolvet :lol:

Jo vingarna på S70 sitter fast med plåtbläck också men på ena sidan så har det rostat av för mig.
Har själv aldrig köpt något på blocket, främst för att jag gillar att få riktiga garantier. Därför handlar jag hellre hos företag. :wink:
Jodå, jag är medveten om att man behöver förstärkare också.
Letar efter en för fullt nu! :)

Det är inte bra att läsa här om vad andra här har plockat i sina bilar. Man blir ju bara sugen på att göra det på sin egen också och då börjar pengarna försvinna... :roll:
Bonden1989 skrev:Problemet för mig där är att han skriver att han inte svarar på mail, och jag ignorerar såna annonser.
Jag riktigt avskyr att folk inte använder mail, främst för att jag inte kan/vill ringa upp folk i onödan... :evil:

Helt rätt! Det är förih...e 2016 nu! Vem fasen har inte minst en mail? Och har man ingen är väl för tusan bara att skapa sig en mail på gmail eller liknande. Det tar 2min och kostar inte ett öre!
Själv jobbar jag mycket nätter, och jag tvivlar starkt på att folk skulle uppskatta att bli uppringda mitt i natten(likväl som jag inte skulle uppskatta att bli uppringd mitt på dagen, eller "min natt" så att säga), bara för att denne person "inte svarar på mail".................................................
Det finns dock en sak som retar mig ännu mer än folk som inte "har" mail..... Och det är dom som säger att dom aldrig kollar mailen.... Dvs, dom HAR mail, men skiter i att kolla den...? Jaha, så intresserad är den personen av att sälja sin sak...........

Nåja, får att hålla sig lite till topic iaf... Ser fint ut med ratten, gör mer än man kan tro(speciellt i mörk inredning!). Hade min träinredning varit hel/omodifierad hade jag nog övervägt att jaga reda på en sån ratt jag med :)
Ja, det är ju inte svårt att byta ratten, långt ifrån... Men det är ju just den där airbagen som är lite läskig att peta på. För skulle den av någon som helst anledning utlösas vid fel tillfälle så är det ju god natt, eller i bästa fall X antal brutna ben :roll:
Så länge du inte är och pillar med fingrarna direkt på airbagens kontakter/stift så brukar det inte vara någon fara.

Likaså med blocket annonser som bara har en bild och det står typ inget denna är ett fint exemplar på en sådan http://www.blocket.se/varmland/Volvo_S7 ... m?ca=7&w=1 Hur f-n tänker man? Inte att jag skulle bli något sugen på att köpa en sådan bil.
DayDreamer skrev:Så länge du inte är och pillar med fingrarna direkt på airbagens kontakter/stift så brukar det inte vara någon fara.

Likaså med blocket annonser som bara har en bild och det står typ inget denna är ett fint exemplar på en sådan http://www.blocket.se/varmland/Volvo_S7 ... m?ca=7&w=1 Hur f-n tänker man? Inte att jag skulle bli något sugen på att köpa en sådan bil.
Jag kopplade ur batteriet och gick in och drack kaffe i 15 minuter, innan jag började med ratten. Sen var jag ju även mycket noga med att inte vara framför airbagen. :wink:

Ja, den där blocket annonsen var ju givande... :shock: 15000 för en bil man inte vet något om...
Lucif3r skrev:Helt rätt! Det är förih...e 2016 nu! Vem fasen har inte minst en mail? Och har man ingen är väl för tusan bara att skapa sig en mail på gmail eller liknande. Det tar 2min och kostar inte ett öre!
Själv jobbar jag mycket nätter, och jag tvivlar starkt på att folk skulle uppskatta att bli uppringda mitt i natten(likväl som jag inte skulle uppskatta att bli uppringd mitt på dagen, eller "min natt" så att säga), bara för att denne person "inte svarar på mail".................................................
Det finns dock en sak som retar mig ännu mer än folk som inte "har" mail..... Och det är dom som säger att dom aldrig kollar mailen.... Dvs, dom HAR mail, men skiter i att kolla den...? Jaha, så intresserad är den personen av att sälja sin sak...........

Nåja, får att hålla sig lite till topic iaf... Ser fint ut med ratten, gör mer än man kan tro(speciellt i mörk inredning!). Hade min träinredning varit hel/omodifierad hade jag nog övervägt att jaga reda på en sån ratt jag med :)
Ja, det är ju inte svårt att byta ratten, långt ifrån... Men det är ju just den där airbagen som är lite läskig att peta på. För skulle den av någon som helst anledning utlösas vid fel tillfälle så är det ju god natt, eller i bästa fall X antal brutna ben :roll:
Exakt!
I och för sig hör ju jag ofta samma argument om att jag inte har någon Facebook. Grejen är ju att jag inte vet vad jag ska ha den till. Kan inte mina kompisar komma ihåg när jag fyller utan att Facebook ska berätta det för dom, så är de kanske inte så nära kompisar som jag trodde... :roll:

Du får väll linda ratten i kolfiber då! :mrgreen: Passar den ju med resten av din inredning. :wink:

Ja, det räcker ju med lite statisk elektricitet för att den ska lösa, som jag har förstått det...
Ja det var bra det är väl ungefär 15minuter som man ska vänta innan man börjar att rota i air-bag systemet det är även bra att vrida nyckeln till startläget då tömmer man det sista av strömmen som är lagrad i kondensatorerna :)
DayDreamer skrev:Så länge du inte är och pillar med fingrarna direkt på airbagens kontakter/stift så brukar det inte vara någon fara.

Keyword: "brukar"... Risken finns ju alltid. Statisk elektricitet från kläder eller t om fingrar kan färdas en skaplig bit vid rätt(eller fel i detta fall) förutsättning, luftfuktighet osv osv.

Hehe ja, det var ett fint exempel.... Sen tror nissen att han ska få 15 lök för den också? hah... Ta bort en nolla med den beskrivningen så hade jag kanske tittat en extra gång på den :P
Bonden1989 skrev: Exakt!
I och för sig hör ju jag ofta samma argument om att jag inte har någon Facebook. Grejen är ju att jag inte vet vad jag ska ha den till. Kan inte mina kompisar komma ihåg när jag fyller utan att Facebook ska berätta det för dom, så är de kanske inte så nära kompisar som jag trodde... :roll:

Du får väll linda ratten i kolfiber då! :mrgreen: Passar den ju med resten av din inredning. :wink:

Facebook är ju dock lite skillnad, anser jag. Jag har inte heller "Failbook", jag behåller min anonymitet online thank you very much ;) Jag har ingen lust att berätta för hela världen vem jag är, vart jag bor, när mina katter fyller år för precis vem som helst.... Inte för att det är speciellt svårt att ta reda på sånt iaf, men man behöver ju inte skylta med det...

Hehe mja... Tror ärligt talat folieringen skulle släppa rätt fort med all beröring och svettiga händer :P

Personligen brukar jag råda folk att vänta minst 30min innan man börjar pilla på airbaggen, allt för att vara så säker som möjligt. Vrida på/av tändningen ett par gånger är heller ingen dum idé. Man kan aldrig vara för försiktig när det gäller sånt här :roll:
Funderar lite på att investera i ett par beg. diskanter till skuffen på min bil. Ska sitta en i varje D-stolpe bak.
Nu är bara frågan om kablarna är fördragna till dem?

Hittar en ensam kabel under kåpan på höger sida, men ingen på vänster. ?:-/
Någon som har monterat högtalare där som kan berätta hur dom ska kopplas in och om det gör någon större skillnad på ljudet?

Vill ju gärna ha så bra ljud som möjligt. :wink:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 55
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]