Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Slog räckvviddsrekord idag.. :)

Körde 1214km från förra tankningen.

Jag var på väg hem från Stockholm/Sollentuna... och tänkte att jag skulle hinna till Gävle (16 mil) innan jag tankade då jag vid start hade 190km kvar till tom tank. Men det går väldigt fort dom där sista kilometrarna kvar till tomt.. så efter 10 mil stod det plötsligt --- kvar till tom tank..
Jag funderade ett tag på om jag skulle våga köra hela vägen ändå.. men fegade ändå av vid Dragon Gate efter lite drygt 25km med --- till tom tank. Tankade bara 3l där då jag inte har företagskort på Shell.. körde sen vidare, och tankade i Valbo. 46km senare. (Då alltså 1260km sen förra tankningen.. men kan ju bara räkna fram till när jag fegtankade.. :D

Fick i 69,58l!!
Bild

Jag undrar lite hur mycket jag hade fått i om jag fyllt den vid Dragon Gate.. och var jag hade blivit stående om jag fortsatt till Gävle! :D
På 46km drog jag max 2,5l. Jag körde väldigt snålt sista milen.. ca 4,5l/100km enligt färddatorn. Gissar att jag alltså fått i minst 70l då.. :)

Vid pump var förbrukningen på 5,7l/100km, efter att jag plussat på de 3 extra liter jag tankade vid Dragon Gate... Jag hade hoppats på lägre.. har verkligen försökt köra snålt den här tanken. 5.1l/100km på mätaren..
Pajade det väl lite med 3-4 gånger värmare..

Nu efter att snålkört hem från macken står det så här på VOC-sidan:
Bild
grillchips skrev:löfgren: Jag har kört i Sthlm sedan 2011 (färsking, javisst) utan en enda incident. Peppar peppar.
Att farligheten skulle vara överdriven kan jag till viss del hålla med om men det är en enorm kontrast om man är van vid att köra utomsocknes, låt säga Östergötland, eller varför inte Västergötland där jag själv kommer ifrån. Nu när jag var nere över påsken så reagerade jag starkt och ofta på hur långsamt folk körde. Här i nollåtta-land existerar inte hastighetsgränser alla gånger utan de flesta anpassar hastigheten efter omgivningen, dvs kringvarande fordon.
Jag har ju "gått andra vägen". Jag är ju född och uppvuxen i Stockholm, men flyttade ut i "klorofyllen" 2006. Jag har kört bil, med körkort, sedan 1963. (Inte lika färsk som grillchips) Före dess körde jag utan körkort sedan jag var 15 år. Det jag undrar nu, när jag ser joel80:s filmer från Stockholm, är hur jag orkade att köra hela dagarna i Stockholmstrafiken då jag körde taxi där uppe. ??:-/
Jag loggar in på https://minvolvo.volvocars.se/login
Sen i menyn till vänster finns Volvo on Call:
Bild

Där kan man ställa värmaren, exportera körjournalen och se all data man kan se i appen också. Jag tycker det ibland är lättare att gå in och ställa in saker eller kolla saker där, om man ändå sitter vid datorn.
Men vad %"%"), den menyn har jag ju tittat igenom flera gånger för jag antog att det skulle vara där, men hittade aldrig den! Nu såg jag den såklart direkt när du pekat ut den :oops: Tack! Fasen alltså vilken grym funktion detta är. Riktigt trist att Volvo är så usla på att kommunicera hur jäkla bra deras bilar är egentligen! Är väl knappt nåt annat märke där du kan gå in från jobbet och ta ut körjournalen, kolla soppaförbrukningen och servicestatus bara sådär på en vanlig personbil. Knappt riktiga fleet managementsystem är ju såhär bra :)
Hahaha... ibland behöver alltså även du tydliga instruktioner! Jag började tro att du aldrig felade... ;)
Ja visst är det trevligt med Volvos funktioner.. som statistiknörd njuter man!
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 33

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillnad,[…]

Gammal tråd, men jag hadde samma problem i[…]

Egna https://www.biltema.fi/sv-fi/bil---mc/verksta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]