Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Jag åker runt med 15"... :'( men nästa vinter blir det 17" iaf!
Användarvisningsbild
av xerent
Ja, nu får man skämmas för sina 17" vinterfälgar. Det enda som blir lyckligt av små fälgar är plånboken.
Användarvisningsbild
av grillchips
Plånboken blir lycklig en stund iaf, jag menar, det kommer ju alltid nya pengar. ;)
Användarvisningsbild
av xerent
Jag tänker lite tvärtom: Det bästa med att oroa sig över pengar är att man ständigt verkar få mindre kvar att oroa sig över. :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha det är ju en variant förstås! :D
Användarvisningsbild
av ER
StefanN skrev:Kan inte förstå alla som åker runt med 16" bara för att det är vinter?
Bredden, feta sulor är värdelösa i modd och slask då dessa har mera tendens att surfa uppepå detta än tränga ner och få kontakt med underlaget så bästa friktion kan fås.
Ju lättare bil ju smalare däck är att föredra och jag tycker 235 är lite väl saftigt även för en relativt tung XC så fick jag tag på hakka8 215/60-17 hade saken varit biff då sargas kommer ersättas till våren om allt går som planerat.
Man skakar på huvudet åt dom som envisas med 17-20" vintertid och "två varv eltape" när dom halkar runt i modden och samma bil med 16" kryssar förbi utan minsta tendens till att halka omkring på samma vis.
Att däckkontot blir lägre är ju bara fördel så man kan lägga krutet på sommarsulorna, gränsen går vid äckliga plåtfälgar och ännu gräsligare fälgsidor från feltema på "premiumfordon" som P3:or för aluminium är ett måste året om för att överleva.
Att mera profil ger bättre komfort inte kraftigt undertyck i däck kan ersätta är ingen nackdel på usla vintervägar där underhåll består av att inte hyvla bort isbarken på våren så alla hål och ojämnheter tas bort orsakat av lathet att inte ställa bladet i backen där det hör hemma när det plogas utan man lämnar flera cm kvar som sen packas till hård is och ger ojämnt täcke i takt med säsongen för salt är ingen lösning på grundproblemet med slav i plogningen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kan säga att jag inte har haft mindre än 18" på vinterhjulen de senaste 10 åren (cirka) och har aldrig haft problem. Har kört awd endast.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 40

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]