- ons 13 apr 2011, 00:37
jaha, idag så kom jag in i verkstan för att fixa 2orna.
Började med att riva ner halva framvagnen för att byta framdämparna.. Kan lova att det blev skillnad som f*n efteråt.
Fixade även bromsröret som låg och nötte mot diverse plåt.
Sen så rullade jag ut i gropen för att byta handbromswire och undersöka hastighetsgivaren och dess kablar.
När jag väl bytt wiren så upptäcker jag att det inte finns nå handbromsbackar alls i trummorna. Det var ju ett smärre bakslag.
Så nu måste jag skaffa sånna också.
Nog med det.. hastighetsmätarn fungerande inte för att kablarna till givaren var av.. så jag tryckte dit ett par nya kabelskor och smacka på dom.
Och nu fungerar hastighetsmätaren :mrgreen: :D

helt tomt i trumman.

Nya grejer som blänker å ser fina ut :D

kablar

häftigt att den ÄNTLIGEN rör på sig
Så, blir väl att skaffa lite handbromsbackar såfort man får nå pengar till det. Sen fixa det, in och visa upp bilen igen.
Började med att riva ner halva framvagnen för att byta framdämparna.. Kan lova att det blev skillnad som f*n efteråt.
Fixade även bromsröret som låg och nötte mot diverse plåt.
Sen så rullade jag ut i gropen för att byta handbromswire och undersöka hastighetsgivaren och dess kablar.
När jag väl bytt wiren så upptäcker jag att det inte finns nå handbromsbackar alls i trummorna. Det var ju ett smärre bakslag.
Så nu måste jag skaffa sånna också.
Nog med det.. hastighetsmätarn fungerande inte för att kablarna till givaren var av.. så jag tryckte dit ett par nya kabelskor och smacka på dom.
Och nu fungerar hastighetsmätaren :mrgreen: :D

helt tomt i trumman.

Nya grejer som blänker å ser fina ut :D

kablar

häftigt att den ÄNTLIGEN rör på sig

Så, blir väl att skaffa lite handbromsbackar såfort man får nå pengar till det. Sen fixa det, in och visa upp bilen igen.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!