Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag var rätt säker på att jag gick bredvid den fram till att du nu kommenterade... jag får kolla med Eccy nästa gång jag träffar honom... han kan sånt. :D
Däremot bör det inte vara någon fara då kabeln sitter rätt löst. Den är inte spännd någonstanns så skulle den gå över är det enda som händer att kabeln slits loss från den list den går under vid stolpen.
Nej förlåt om jag var petig, jag skulle inte känna mig särskilt otrygg med att åka på den passagerarplatsen. Men jag har fått känslan av du bryr dig om såna detaljer :wink: , dessutom har jag en egen install på gång och har räknat med att behöva lyfta på locket just för att undvika din variant - om det nu inte behövs blir jag bara glad.
Jag förstår inte heller varför du hängde upp sladden på solskyddet (eller jo kanske... det gick fortast så)? Det är väl enkelt att pilla in den under framkant på innertaket där den syns mindre samtidigt som den då sitter ännu lösare vid ev krockkuddesutlösning?
Edit: Nice hub förresten. Jag har alltid undrat vad jag ska ha det där utrymmet till. Nu vet jag. Mina befintliga uttag fyller redan utrymmet bakom panelen under så jag behöver fler.
Senast redigerad av 2 Dpblad, redigerad totalt 0 gång.
Ska kolla om det är möjligt.. det känndes som den enklaste lösningen just då. Jag har inte sett möjligheten att pilla in den i framkant. Ska undersökas! :)
Jag har 32GB-kort i kamerorna.. det spelar in runt 7-8 timmar. Händer det nått intressant tar jag ur korten (eller tar med kameran) och tar med mig det in och för över till datorn.
Jag har än så länge inte kört mer än 7-8 timmar på en dag så jag varit tvungen att byta kort (har ett par 16GB också om det skulle behövas..) Dom har blivit liggande från typ gamla mobiler och så. :)

Har faktiskt ingen "spara-knapp" på den främre kameran heller. Den markerar klipp som "händelser" om den känner av en G-kraft större än den jag ställt in, vilket jag inte gjort utan den är på standard. :) Och jag har valt att inte de klippen ska bli låsta, då den ibland markerar klipp bara för att jag kör för fort i rondeller. (en del i min ekonomiska körning.. hahaha.. bromsar jag för mycket förlorar jag värdefull energi..) ;)
Du får läsa diskussionen angående det i min incident-tråd. Det är bluff från datainspektionen att man måste ha tillstånd. Jag har haft mailkontakt med datainspektionen angående svensk lag och yttrandefrihetslagen som tillåter vem som helst att filma på allmän plats. Tolkningen datainspektionen gör ang dashcam och att de skulle kunna likställas med övervakningskameror faller på flera punkter. Även mailkorr med Länsstyrelsen har gett Goddag yxskaft-svar och än så länge finns det inget som säger att det ska krävas tillstånd. Det är alltså inte testat hos vare sig Länatyrelsen eller i domstol.
joel80 skrev:Jag lovade ju lite bättre blider på hur kameran sitter:

Bild
Du kanske har nämnt det men behöver du vika in kabeln så den inte blir klämd när bakluckan stängs eller ser det bara ut så?
Ser nog bara ut så.. den följer med ner när jag stänger luckan och hamnar "inne" i bilen med god marginal. :)
Skulle såklart vara snyggare om jag lyckas dra den den vanliga kabelvägen från bakluckan. :) Får som sagt se om det finns möjlighet till nått sånt framöver...
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019