Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
jag har faktiskt en uppsättning som vinterfälgar men jag tror frakten till finland blir dyrare än vad dom är värd :lol:
Användarvisningsbild
av danne5
päpplet skrev:jag har faktiskt en uppsättning som vinterfälgar men jag tror frakten till finland blir dyrare än vad dom är värd :lol:
Kan ju vara värt att kolla iaf! Är det alufälgar!? Såna som du visade bild på? :)
Användarvisningsbild
av danne5
Nu är bilen äntligen tillbaka från kamremsbytet. Och just den dagen när den skulle sökas he kom snön, och sommarhjulen var på... men nu är vinterpjuxen pålagda!
Otroligt tidig vinter i södra Finland i år!
Första snön, som i allmänhet smälter efter en dag, är fortfarande kvar, och minusgrader och MER SNÖ utlovas. DET ÄR OKTOBER :shock:
Så jag tänkte, att eftersom jag inte kan tvätta eller putsa (nåja ;) ) , så gör jag en liten lista på vad jag skulle vilja fixa/montera/köpa till/under nästa sommar/vår!
Då kör vi:
- Nya fälgar(14 eller 15 tum alu)
- Stänkskydd med volvomärke/-logga. Testgjorde ett par egna, men de blev för små. Printade ut volvomärke, klippte ut. Sedan skärde jag ut i papp, tejpade på en stänklapp(klippte egna) och sprayade vitt. Blev helt okej! Dock klippte jag för små skydd. Det kan hända att en bild kommer!
- Det kommer in vatten i de baklusen, och det borde fixas, och på samma gång våtslipning och polering av dessa!
- Vindavvisare till åtminstone framdörarna.
- En rejäl rekonditionering på våren
- Försöka få bakstötfångaren riktigt svart. Har testat med div.medel, men tror jag ska testa med ''plastfärg'' nu, så man får den fin! Fram har jag dock fått svart och fin!
- Kromat slutrör
Där var det jag just nu kom på!
Och så tänkte jag bjuda på bild/er på hur bilen såg ut...
Bild
före...
Bild
och efter...
Om ni inte gjort det än, så kolla in den på Garaget!
Användarvisningsbild
av Kompe
Såg ju grann ut :) Allmänt häftigt mä en USB-Volvo "just plug and drive" :lol: 8) :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Härligt med omsorgsfullt renoverade 240. En kulturgärning är det!
Användarvisningsbild
av danne5
Kompe skrev:Såg ju grann ut :) Allmänt häftigt mä en USB-Volvo "just plug and drive" :lol: 8) :wink:
Haha, har fått många goa kommentarer om den. Min far sa att man tror att motorvärmaren är usbingången :lol:
Guligan skrev:Härligt med omsorgsfullt renoverade 240. En kulturgärning är det!
Det tackar man för. Mera ska det bli!
Användarvisningsbild
av danne5
Lucif3r skrev:En typ av bil som skulle vara roligare med "USB" som regnr är ju en elbil :P Ladda bilen via USB, 500mA... undrar hur många år det skulle ta :lol:
:lol: :lol: :-DD
av Eirike93
Lucif3r skrev:En typ av bil som skulle vara roligare med "USB" som regnr är ju en elbil :P Ladda bilen via USB, 500mA... undrar hur många år det skulle ta :lol:
Hahahaha! :mrgreen:

Fin 240 du har där!:)
Användarvisningsbild
av danne5
Eirike93 skrev:
Hahahaha! :mrgreen:

Fin 240 du har där!:)
Tack! :-)-)

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]