Tackar "Knekten"! Ser verkligen framemot att få ut att åka ev i sommar.
Men nu tar jag och kör en ordentlig update ännu en gång, som ni kanske märker så uppdaterar jag inte varje dag utan tar en dag när jag gjort en hel del så ha tålamod, jag kommer med updates. :D
Tog tag i det första rosthålet på bilen, balken som växellådsbalken är fastskruvad i så behövde fixa en plåt med centrerad bultar :)
Hålet utskuret.
Plåten med muttrarna svetsade och färdig skuren redo att svetsprimras.
När det ändå var ett stort uppskuret hål i balken så kunde jag lika gärna passa på att spruta tunnflytande rostskydd i balken. Bäst att var förutseende för framtiden!
Antar att de flesta utav er här på forumet råkat ut för detta:

Någon som bara punktat dit en plåt över rosten och sen smeta på en jäkla massa underredsmassa... Inte okej! :O
Eftersom jag går 3:e året på en fordonsteknisk linje så är det ett krav att vi ska genomföra ett projektarbete, jag och 2 klasskompisar ska göra en enklare renovering/uppfräschning av min gamla B230F :) Bjuder på lite bilder här med!
Motorn innan demontering :)
Efter någon timme såg den ut såhär! :D
Grenröret är även borta och gudars vad jag älskar induktionsvärmare, alla pinnbultar sitter kvar i toppen och inget gick av!
Detta var updaten för de här dagarna, kommer kanske en update imorgon eller på lördag! :)
Ha det bra alla följare och övriga läsare!