Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Brosten
Imorgon hämtar jag D5 spoilern på verksta´n och kör den direkt till lackerar´n. Sen när dom har tid å lägga några lager färg får vi se men ett steg i rätt riktning iallafall.
Det jag undrar är om man får dit runda 4" utblås eller inte, det är ju nackdelen med D5 spoilern, den är gjord för ovala rör.

Om det krävs ett ovalt, tror ni detta kan bli snyggt? 3" högt och 4" brett.
Bild

Fungerar det med 4" runt så blir det samma som jag hade på min Saab, men där var det ju ett komplett custom twinpipe system från katten å bakåt så är ju lite skillnad, här har jag tänkt att behålla allt utom ändrören.
Bild

Detta är slutrör av absolut högsta kvalitet, tyvärr så kostar de ju därefter också så kanske blir Jula utblås till en början bara för att få bort mina befintliga Biltema ärtrör. http://www.jula.se/andror-619107 Faktum är att jag får 7.5 uppsättningar av dessa för samma pris som de andra haha.
av Brosten
Spoilern ligger sen igår hos lackeraren, inom en vecka skulle den vara klar lovade han.
Sitter i djupa tankar angående om vilka ändrör jag ska köra då jag inte har lust å byta hela avgassystemet då det kostar mer än det smakar just nu. Sprang på en bild på Google där jag tycker det ser ut som D5 spoilern med 4" runda ändrör.
Bild
Vad tycker ni???
Användarvisningsbild
av grillchips
Kör! :D
av Lövet
Tycker tyvärr att det är för stort. Smakar lite för mkt fast-n-furious för min smak.
av Brosten
grillchips skrev:Kör! :D
:) Jo är ju sugen på att testa hehe, men är som sagt kluven... Får nog åka till Raka Rör här i Göteborg och sitta å hålla dem på plats å se hur det blir.
Lövet skrev:Tycker tyvärr att det är för stort. Smakar lite för mkt fast-n-furious för min smak.
Att det skulle bli "FnF" stuk på det är jag inte så orolig för, däremot hade man slängt dit stora japsdämpare med 8" utblås bak, men det har aldrig varit något alternativ. Rent och snyggt ska det se ut.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag förstår F&F-liknelsen men håller faktiskt inte med där. Dedär ser ganska perfekta ut och det är ju i övrigt ingen skrytig bil utseendemässigt och med motorn som sitter i så är det i mitt tycke än mer okej att ha dessa utblås.
Lite skillnad om jag med min fjösmotor skulle sätta på gigantiska utblås, är ju på gränsen att överhuvudtaget skaffa dubbla blås för min del. :D
av Brosten
Spoilern hämtad från lackeraren.
Slutrören från Jula (provisorisk lösning) är svartlackerade inuti (va flottigt silvriga på insdan och såg bara billigt ut).

Ikväll ska det fixas till, blir spännande å se hur det löser sig med att kapa bort tidigare ägarens svetsade luffar-lösning med de två ärtrören... Men ska nog gå bra.
Men låg bakom en V70II med just D5 spoilern med runda 3" utblås igår eftermiddag och insåg att det blir att jaga rätt på ett par 4x3" ovala utblås snarast möjligt för såg ganska löjligt ut, speciellt efterssom D5 spoilern är designad för just ovala utblås. Men vad som helst är bättre än hur det ser ut just nu tycker jag så ska bli riktigt roligt... Bilder kommer ! :)
av Brosten
Sådärja, då va det dags...
Bort med kofångaren, för att hitta en försvunnen grusväg. Trodde aldrig att en modern bil hade sån bristfällig konstruktion så att det kunde bildas en flera cm tjock klumb av sand, skit och grus ovanpå krockbalken samt i varenda hålighet som fanns runtomkring, men så var fallet!!!
Bild Bild

Efter att allt det var uppstädat så var det fram med vinkelslipen och kapade av den tidigare ägarens missöde. Sen dit med en skarvbit som pekade rakt bak då det nu enbart fanns en 5cm lång rörstump ut från ljuddämparen. Både rörstumpen och rörklämman fick först ett antal lager med värmetålig matt svart färg. Fin fint men ack så tråkigt att behöva montera på en så pass ny bil. Får bli en bättre lösning längre fram.
Sen var det bara att montera D5 spoilern på konfångaren och sätta tillbaka allt igen. Blev riktigt bra med de små utblåsen från Jula, men det var ju just det. De "SMÅ" utblåsen från Jula. Dessa blev alldeles för små, får ta å leta rätt på ett par fetare ovala rör för skulle sitta riktigt bra i spoilern. Det viktigaste just nu var ju att rädda baken på bilen från de tidigare små ärtrören som kromet hade släppt på och som såg ut som ***.

Bild
Så här blev det, brydde mig inte om att göra någon 100% inpassning då jag redan innan bestämt mig för att leta andra utblås men får duga så länge tills jag hittar ett par ändrör som känns mer rätt. Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja det ser allt lite fjösigt ut, hade urholkningarna i spoilern varit mindre hade det ju förstås funkat men nu är det lite som fälgar xxl på en osänkt bil.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Dolda Vinkeln...

Det är som sagt var två radarer som sit[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn