Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Haha det där låter bekant! ;)
Men satt inte själva ovandelen av hänget kvar i bilen? Det är ju ändå fastskruvat menar jag.
Jo, ovandelen av hänget sitter fastmonterat, precis som det ska. Jag blir bara nojig nu att den ska börja fladdra pga vinddraget under bilen - ungefär som presenningen på en släpvagn har lossnat. Nja, kanske inte direkt så men ja, du fattar kanske.
Har dock inte hört något speciellt ljud eller liknande.
Lite uppdatering!

Igår var jag in på 9000 mila servicen (8499 rättare sagt) och allt var ok, inga konstigheter alls eller läckage vilket känns skönt. Det enda jag vet om är att däck går på sista versen och det fick jag verkligen svart på vitt: 3-4-3-3 är det kvar i mm! :roll:
Var bara till att beställa på nätet via Dackonline.se, så nu är det 4 st nya Continental ContiSportContact 2 för totalt 5112 kr inkl frakt på g!
Nu är dom nya gummisulorna monterade, känns oerhört skönt!

Hur är det med nya sommardäck, är det en "inkörningsperiod" även för dessa så som för vinterdäck med dubb? :roll:
av Kluster
I torsdags var jag in med bilen på kontrollbesiktning för första gången samt för första bilen 8) och allt gick bra, inga konstigheter alls! Trodde i och för sig inget annat då t ex 250 mil innan hade varit inne på service :)

WIPERS-torkarna håller i än, har för mig att jag beställde dessa förra året, inför vintern 2013/2014. Ser dock inga tendenser på försämrad torkarförmåga.
av Kluster
Lär nog bli sista bilden på pärlan jag kommer ladda upp och ha inte några direkta mer planer på att göra något mer på den. Till hösten lutar det åt att vi byter till en V70 D3 Classic 2016 automat inkl "lull lull" 8)

Här kommer ett smakprov från förra sommaren när vi var en sväng till Söderhamn, vid utsiktstornet i stekande +30 grader!
Bild
Fy va snygg den är i vitt och fy va snygga Spider-fälgarna är. Kul med ny bil, någon speciell anledning till att ni ska byta?
av Kluster
grillchips skrev:Fy va snygg den är i vitt och fy va snygga Spider-fälgarna är. Kul med ny bil, någon speciell anledning till att ni ska byta?
Thanx, ja den är grymt fin när den är nytvättad och fälgarna fått sig en omgång!

Framförallt utrymmesmässigt.
Sen vi fick barn nr 2 i november 2013 så kändes baksätet väldigt trångt, speciellt när barn nr 1 sitter med sin bilstol. Nog för att det går att sitta i mitten men jag är inte så sugen på att se ut ett Z när jag går ut efter en resa till t ex fjällen :roll: Gjorde en sådan resa i påskas när vi for upp; tre vuxna, två barn i barnstolar och fullastad baklucka med barnvagn, två väskor m.m, m.m...

Har kikat på en V60 men jag blev negativt överraskad att djupet i bakluckan knappt var bättre än V50. Lägger vi in vår vagn (Bugaboo Cameleon) på längden skiljer det inte mycket till V60:ns fördel, tror det handlar om 5-6 cm!

Sen är ju Classic-erbjudandet på V70 otroligt intressant och det blir i så fall tredje gången jag kör en Classic-bil (tidigare V40, nu V50) 8)
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.