Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Its1more skrev:
crumpets skrev:R-designprylar blir ju lite svårt till en XC, men sänkning och fina fälgar sitter ju som en sportmössa.
Sitter redan 18" Zephyrus på...jag tycker de är snygga. Sen har den Four-C vilket försvårar en sänknig... Det går, men då måste också modifierad mjukvara laddas in sägs det.

Vinge och tröskeldekor samt andra backspegelkåpor är väl det jag själv kan komma på.

Philips Silver Vision på blinkers är väl nästan självklart. Är de godkända av Bilprovningen förresten?

/Fredrik
Sänka en XC då kan man gå på en trottoarslickande V70 istället och komma billigare undan. Nä XC skall vara osänkt för att inte förlora sin poäng, 17-18" om mycket grusvägar, 20"+ om den går mest asfalt.
Vingen givet, utvändig tröskeldekor antingen volvo original i känslig plast eller den mera uppkäftiga qpax S-bar, ev. med ett antal sidomarkeringsljus i LED-utförande.
Byt ut diffusern i silver fram och bak mot senaste versionen som är lite annorlunda men snyggare och MY14 grillen för att särskilja XC:n från en V70 ännu tydligare.
Belyst tröskeldekor sitter som en smäck, R-alu pedaler samt feta r-design ratten oavsett snygga 08-09 eller mera normala 10-.
På med nya MY14 bakljusena, bort med dimljusena och in med DRL från V50 alt. in med kraftiga "50w"LED i dimljusena och rensa allt vad kladd på bakluckan heter så den är lättare att hålla ren utan att skit fastnar i bokstäver och siffror eller list, ev. delvis foliering av bakluckan om färgen är rätt så det blir passande.
In med belysta växelspaken som har samma design som MY13- men med trevlig LED-ring, bonus om det är sköna R-design varianten, med automat är det bonus att manuella läget hamnar på rätt sida igen mot föraren.
Vit LED i all innerbelysning samt park/sidomarkering/nummerskylsbelysning samt markbelysning i backspeglarna om dessa kan bytas på en MY13.
Montera LED-list under bakkanten ramen på framstolen så det lyser lite halvsvagt i fotutrymmet för baksätet så det blir lite känsla även där, likaså led-ring i mugghållare och belysning i dörrhandtagen.
Dock prio 1 är tråkiga men ack så viktiga stänkskydd utöver silvervision i bakljus samt speglarna, även toning av bakre 5-rutor om det inte är fabrikstoning.
Som lök på laxen in med lite certifierade ettor och nollor för egen trevnad vid rödljusen när en finnig 18 åring i sin asfaltsskrapande och stylade 850"R" vill racea mot "traktorn" :wink:
Kan fortsätta hela veckan på receptet jag jobbar på och inte ens är halvvägs på och till största delen "originaldelar".
Som överkurs kan man ju försöka med att få senaste TFT-instrumentet att fungera till 100% vilket vore pricken över i:et på äldre bilar.
Användarvisningsbild
av Its1more
simonhalmstad skrev:Belysta Volvo instegslister skulle vara snyggt, det verkar riktigt ovanligt! :) Men sen kostar det några tusenlappar oxå, men fint blir det. :P
Min brorsa har det på sin XC70 D5 MY12...snyggt!
/F
Användarvisningsbild
av crumpets
Riktigt "¤=% bra! Bor-fälgen sitter ju som en käftsmäll också. Otroligt bra design!
Användarvisningsbild
av xerent
StefanN, mellan tummen och pekfingret hur mycket kostade det att fixa synliga slutrör? Satte du bara dit slutstumpen eller bytte du avgassystemet i större skala?
av matnik
Hej Stefan!

Hur tycker du att dessa Hankook däck har funkat? Hur är slitaget på dem efter en säsong? Spårar de mycket och hur är det med ljudet på dem? Har tidigare kört en del Hankook på andra bilar, dock hette de K107. Dessa du har verkar vara en nyare modell. Funderar ev. på samma dimension och modell till kommande sommarhjulen våren 2015. Därför är jag lite nyfiken på vad du har för erfarenheter av dem.

/Matte

StefanN skrev:Sommarhjulen införskaffade. 8)
Bild
Användarvisningsbild
av StefanN
Spårar betydligt mindre än dom Pirelli jag hade på 18"arna innan.
Slitage är svårt att säga nåt om då jag kör så lite.
Dom ska ju va bland dom tystaste däcken på marknaden och det tycker jag dom lever upp till.
Skulle lätt köpa samma igen.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 40
Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips

Ja, som skrivits ovan höll jag på med s[…]