Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Haha! Amen vad fan... :-O) Fast lite coolt är det ändå! 8)
:-)-) Ja det var många som kollade på mig när jag åkte runt här på öa :mrgreen:
Inga planer på att sätta några på dina bilar :mrgreen: :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Hehe! Tror inte det! :mrgreen:
Nja du vart nog lite sugen :mrgreen: :wink:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Haha! :lol: Vad fasiken har du fått för dig nu? Aldrig att jag skulle sätta såna på min bil, men visst den blev ju lite söt. :wink:
De där kommer nog Lucif3r gilla... :wink:

Har visst helt missat att du satt på vindavisare också! :oops: Har själv funderat på det, men är inte riktigt säker på att de funkar med min färg på bilen. Dina ser ju dock rätt så bra ut...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Haha! :lol: Vad fasiken har du fått för dig nu? Aldrig att jag skulle sätta såna på min bil, men visst den blev ju lite söt. :wink:
De där kommer nog Lucif3r gilla... :wink:

Har visst helt missat att du satt på vindavisare också! :oops: Har själv funderat på det, men är inte riktigt säker på att de funkar med min färg på bilen. Dina ser ju dock rätt så bra ut...
Haha man måste ju prova och som sagt 50 kr var inget att fundera över :)

Jaha :mrgreen: ja mot en mörk bil så försvinner dom tyvärr mer eller mindre :( Ja man måst komma nära bilen för att se dom, på långt håll syns dom knappt på min bil heller.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Ehhhhh.................................... Är du seriös? Hur i helsike kan man ens komma på tanken att montera något sånt där skit?
Ja för tillfället, sen får jag se hur länge dom får sitta kvar innan någon är där och sliter bort dom :) :roll: Hade det varit skit så hade dom aldrig varit monterade på bilen :wink: :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har varit på skroten igen och fyndat, vad det är som jag har fyndat får ni se imöra :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha igår vart det som sagt mer skrot inhandlat för en löjligt låg summa :D :D

Det jag fick tag på var detta:
Knacksensor till dom "nyare" styrsystemen.
Knacksensor till M4,4 och resten av styrsystemen. Vet inte när dom gick över från att man kunde endast byta en knacksensor till att man måste byta bägge samtidigt?
Vevaxelgivare till dom "nyare" styrsystemen.
Vevaxelgivare till dom äldre styrsystem.
Kamaxelgivare till dom "nyare" styrsystemen.
Kamaxelgivare till dom äldre styrsystem.
Motortemperatur givare passar till "nyare" styrsystem möjligt att den passar till dom tidigare styrsystemen också?
5 stycken tändspolar i nyskick.
Ventilations galler till V70N med silver inlägg i "handtaget" kan inte så mycket om V70N men jag tror att dessa satt original på classic 07-08 ?:-/

För allt detta fick jag betala 300 kr :shock: :shock: (B) (B) Hörde med volvo vad dom ville ha för en ny tändspole och det var 1000kr styck :shock: och i våras så vart jag ju tvungen att köpa en ny tändspole här i Karlstad på Frykmalms (som jag nu undviker totalt) för 250 kr :x :evil: nu fick jag ju 5 tändspolar i ny skick för 300 kr plus en massa annat gött :D :D Förövrigt så var ju tändspolen jag köpte i från Frykmalms också sprucken så som mina är, men dessa i från Kristinehamn är inte alls spruckna :D :D

Lite bilder iaf på fynden :)

Tändspolarna.
Bild

Här är alla givarna som jag fick tag på :) När jag skriver "nya" så betyder det till bilar med dom nyare styrsystemen 99-00 :) Från vänster, Vevaxelgivare "nya", Vevaxelgivare "gamla", motortemperaturgivare "nya", Kamaxelgivare "gamla", Kamaxelgivare "nya", Knacksensor "nya" och slutligen knacksensor "gamla". Som synes så skiljer det en del mellan grejerna :)
Bild

Här är ventilationsgallerna till V70N
Bild

Det blev en hel del att lägga på Volvo "hyllan"
Fråga mig inte varför jag tog med gallerna till V70N tyckte bara att di var snygga och jag kan ju alltid sälja dom till någon, tror inte att dom är så jätte vanliga ?:-/ ?:-/

En till sak som jag skrattade åt var att det inte fanns någon farthållare i den V70in som dessa gallerna satt i och det var ju ändå en V70 från 04 trodde att farthållare mer eller mindre var standard då :shock:
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 252
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]