Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Köp ett helt gäng, jag tror du kommer bli nöjd.. och folk som du känner kommer att vilja ha också. :)
Brorsan min var sur för att jag bara köpte till mig själv. :D
Med risk för att vara en tråkmåns tycker jag att man bör vara medveten om att den som går loss på "rain repellant"-grejer kanske i högre grad än någon annan bidrar till spridningen av de misstänkt hormonstörande och cancerframkallande sk Perfluorerade ämnena. EU-reglering diskuteras trots kraftig lobbying.
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/hog ... s-spadbarn
http://www.kemi.se/sv/Innehall/Fragor-i ... med-flera/
Jag har själv provat glasbehandling, men var inte lika imponerad av beständigheten. Säsongsberoende självklart, men när verkan avtagit och man övergått till mer användning av torkarna igen "sliter" dessa på ojämnt på behandlingen och genererar fula mönster. Alternativet är då att göra en ny behandling eller leva med det. Ångrar att jag gjorde min första, men har å andra sidan svårt att låta bli att testa nya grejer. :roll:
Nexus: Men det var såååå billigt att jag inte kunde hålla mig. :D
Och dom ser faktiskt helt ok ut. Orginal tygmattor kostar för mycket för vad man får anser jag. :(

DpBlad:
Har jag inte tänkt på! Ska kolla upp lite bättre vad det är jag köper.
En ordentlig tvätt idag, fyllde i några stenskott och gjorde även rent vinterfälgarna och inspekterade hur plastidippen klarat sig.
Rätt bra tycker jag.. ca 1500 mil satt dom på i vinter och bara lite småskador i färgen.

Här kan ni se ett par typ stenskott i mitten av bilden:
Bild

I hålen för bultarna blev det lite avskavt när däcken togs av, men det syns inte med bultar i.
Bild

Sen lite härliga nya bilder på bilen, nytvättad och nyligen Ditec'ad. :)
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Sorry.. jag fuckade till det. Har precis bytt från Imageshack som börjat kosta pengar. Tydligen förstördes länkarna när jag byggde album i photobucket.com som jag nu testar istället.

Fixar det..

Edit: Nu är det fixat.
Ah, tack! :D
Ja den där dippen på fälgarna får man nog anse som godkänd med bravur tycker jag. Vi har ju haft en ganska torr vinter också = mycket grus som sprätter.
Absolut godkänt.. jag kör ca 3000 mil per år.. var av en lite större del blev i slutet på förra året.. så dom har suttit på i ca 1500 mil. Om jag kör på plastidippat även nästa år lägger jag på ett litet lager till för att "reparera" dom få skadorna som blivit. Det jag är mest nöjd med är att jag inte behövt stå o gnugga fälgarna varje tvätt. :) Det har inte satt sig så mycket och det som väl satt sig har inte synts. :D
Ursäkta lite OT men har ni tips på hur ta bort asfalt från lacken som suttit länge? Dem asfalterade om runt jobbet och det skvätte Tydligen både tjära och asfalt på bilen... :-)
Tack för svar. Ingen produkt som man kan köpa på flera ställen? Lite synd att köpa en produkt när frakten är nästan samma som för produkten. Även om det inte var så dyrt så känns det dumt :-)
Är den produkten beprövad? :-)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 33
Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]

Laddar inte