Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

garinge skrev:
DayDreamer skrev:
garinge skrev:undra varför jag tänkte på dagdrömma'n idag när jag såg dessa... :lol:
Ja undrar varför :roll: Men dessa är ju gröna :*O/ min är iaf vit och mycket snyggare :mrgreen:
haha se helheten av det hela istället för att plocka ner saken i småbitar ;)
Nej glöm det :P
Turbojeppe skrev:Det var billigt! Är handtagen i rätt färg eller måste du lacka om?
Ja riktigt bra pris :D Nej handtagen är att i fel färg dom är i silver och min bil är ju i guld :| Kommer bara att lacka ett av dom främre handtagen och sätta på min bil. Just nu så sitter det ett sådant handtag med en låscylinder i min bil som inte fungerar, så nu sätter jag ett högerhandtag på vänster sidan så slipper jag se det där lås hålet :D
FyoDisco skrev:Fina fynd!

Förresten, hur gjorde du för att rengöra mellan dörrarna?
Tackar :D

Jag tog avfettning Biltemas så klart :P och sprayade på, sen tog jag vatten slangen och spolade av, visst det blev lite blött i bilen men det torka så fort. Sen tog jag en liten svamp och drog över det sista av smutsen som var kvar :D
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:Det var billigt! Är handtagen i rätt färg eller måste du lacka om?
Ja riktigt bra pris :D Nej handtagen är att i fel färg dom är i silver och min bil är ju i guld :| Kommer bara att lacka ett av dom främre handtagen och sätta på min bil. Just nu så sitter det ett sådant handtag med en låscylinder i min bil som inte fungerar, så nu sätter jag ett högerhandtag på vänster sidan så slipper jag se det där lås hålet :D
Folk brukar ju ta 3-500 för enbart handtag så det var mig en riktigt bra deal!

Handtag utan låskolv är det enda rätta 8)
Bild
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:
Folk brukar ju ta 3-500 för enbart handtag så det var mig en riktigt bra deal!

Handtag utan låskolv är det enda rätta 8)
Bild
Ja jag har sett att folk tar bra betalt för handtagen så det var även därför som jag plockade med mig 4st. Det finns minst 2 uppsätningar kvar att hämt på skroten. Ja och sen när låskolven inte heller fungerar så finns det ingen anledning till att ha kvar den, möjligt att den fungerar igen om jag tar i lite med nyckeln, men jag har bara en enda nyckel till bilen så jag vill inte riskera att dra av den för ett sketet lås. Har iaf en låskolv i bagageluckan som fungerar och det är väl tack vare det skyddet som sitter över den.
DayDreamer skrev:Ja riktigt bra pris :D Nej handtagen är att i fel färg dom är i silver och min bil är ju i guld :| Kommer bara att lacka ett av dom främre handtagen och sätta på min bil. Just nu så sitter det ett sådant handtag med en låscylinder i min bil som inte fungerar, så nu sätter jag ett högerhandtag på vänster sidan så slipper jag se det där lås hålet :D

Då får du se till att hålla bakluckelåset i god form för den dagen då fjärrisen lägger av :) Riktigt lätt att glömma av det när man har fjärris, och så står man där sen den dagen fjärrisen lägger av och man inte kan komma in i bilen :lol:
Jag brukar låsa/upp min bil någon gång ibland med nyckel för att hålla det i fungerande skick iaf. Nu har ju jag låskolv på förardörren, så bakluckelåset tror jag jag aldrig jag använt, mer än att prova det uh.... 1 gång tror jag :lol: Fungerade perfekt då iaf :P

Visst är det fint utan låskolvar, men känns ändå som en trygghet att ha det... Förutsatt att det fungerar givetvis ;)
jag brukar smörja enda nyckellåset på min v70 med jämna mellanrum, och vrida runt nyckeln en gång i veckan så det inte beckar ihop, när jag kom hem från sjukhuset i februari efter en månad på intensiven, så fick jag veta att min bils batteri tagit slut, då bilen stått och larmat pga lågt batteri, hade såklart startkablarna lääängst bak i bagaget, så tjejen fick klättra bak och hämta, sen bara ansluta till polerna under huven så man kunde låsa upp, sen ladda upp batteriet :) tycker dock dom borde haft en låskista i luckan bak.. :)

en tjejkompis med en V70 hade fått batteritorsk på sitt jobb, i kumla... hon betalade soppan så jag som var pappaledig åkte dit, alla ~20mil, sprutade 5-56 ett gäng gånger i hennes dörrlås som beckat ihop, tillslut gick det att vrida upp och komma in, hon vågade inte ens försöka, utan betalade gärna 40mils bensin+mat för att jag skulle hjälpa, haha! sen dess har jag tvingat henne och hålla låset i skick :P
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 252
Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]

Det kan vara lite krångligt att veta på[…]

Ja precis men om du besöker Volvo s&ar[…]

Byta a/c-kompressor själv?