Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ticken skrev:Vilket jobb! Kanonbra!

/Ticken
Tackartackar! :)
crumpets skrev:Riktigt bra! Om man ändå hade orken att göra det samma... Herregud vad jag hatar vindbrus.
Tackar! :) Jo det tog en helv*tens tid att dämpa. Speciellt när jag valde att dämpa ALLT :D
Jo, hör knappt någonting nu :D Iaf baktill ^^
Fellow skrev:Sitter det dock bara i främre passagerardörr denna matta, http://www.blekingebilradio.se/product. ... ory_id=225

Gick åt lite mindre än 2 mattor för att fylla den yttre dörrplåten ovanpå silent coaten.
Fick bättre basåtergivning och tycker det låter bra mycket mindre utifrån på denna dörrsidan.
Imorgon om jag har tid och ork ska jag fixa förardörren och passagerardörrarna dan därpå.
Såpass.. jo måste lägga en till beställning på mattor :D Kan låta sjukt att lägga massa pengar på det, men det är fan skoj att hålla på, dock inte i kylan, men i allmänhet :D Blir roligt sen när resultatet blir så märkvärt mycket bättre :)

Hur blev resultatet då? Nu när jag svarat så sent xP
Bilder? :)
Staffan73 skrev:Blir ju fint det där men jag är inte avundsjuk. Har bott ett par år i garaget för några pokaler och lite ära. På den tiden var det noisekiller i hela bilen som gällde. Inte särskilt effektivt men det var ju dyrt så då måste man ju ha det (S)

Ser iallfall fram emot att se det färdiga resultatet. Det är nästan så man blir lite nostalgisk :D
haha, okej.. Är hyffsat ny eller ja, iaf på dämp delen så har inte riktigt koll på noisekiller mattorna :D men fan va härligt att du suttit där själv då :)

garaget låter varmt, vi män kör i minusgrader och 3 par raggsockor på oss!! :D

/stagesix
update!

Nu tror ni allt att dämpningen är klar! Men ICKE!
Jag som trodde att mattorna skulle räcka och bli över men tvärtom! Har knappt kvar att göra dörrarna såpass noggrant som jag vill ha det!

Dämpade takets större delar med 2lager och varit petig som fan i skuffen!

Låter bilderna tala för sig själva denna gång. Som vanligt rikligt med bilder ;)

Bagageutrymmet, innan
Bild

Hatthyllan under, Innan
Bild

Bagageutrymmet, innan
Bild

Reservbaljan
Bild

Original "dämpmattorna" undan röjda! :)
Bild

slitvargen, Ergonomi avdelningen är stenhårda på fackets arbetarmiljö så den tas på allvar.
Bild

Sådär ja :)
Bild

HIVA SKITEN!
Bild

sådär ja, nu har det börjat! DÅlig bild dock :/
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

VAD I H-VETE ÄR NU DETTA! undra på att de bildas rost i skärmkanterna :evil:
Bild

JÄVLA skithålrum till ingen nytta, ursäkta språket :evil: ( :oops:
Bild

rosten finns därbakom
Bild

tanklockets "bunke" där jag även där hittade rost :o.. nu rostskyddat med Hagmans Carosol tunnflytande rosskyddsspray
Bild

jahapp.. Dags för nästa låda med 40 ark.
Bild

mjau :roll:
Bild

-
-
-

Mycket kvar att dämpa.
bl.a
*Hela bagage LUCKAN
*Alla dörrar
*Torpedvägg ( då de märks extremt när man kört med dämpat bak och inget fram )

kommentera flööödigt nyyy! :)
Kommer flera helhetsbilder på resultatet vart efter ;)

gonatt ! (?)

/stagesix
stagesix skrev: haha, okej.. Är hyffsat ny eller ja, iaf på dämp delen så har inte riktigt koll på noisekiller mattorna :D men fan va härligt att du suttit där själv då :)
Noisekiller var ingen matta. Det var en trögflytande massa ungefär som body fast blå. Mattor är utan tvekan bättre. Kul att se att det finns dom som har ork :) Spenderade utan tvekan en 3-4000 timmar i garaget under åren 96-01 Men nu finns varken orken eller lusten kvar. Bara det låter lite så är jag nöjd hehe. Fast självklart är det jäkligt skönt när man lagt ner en massa jobb och man får utdelning för det. Har du tänkt dig att tävla också eller är det bara för skojs skull du bygger ljud?
Faan va sjukt asså :D riktigt nice du dämpar överallt nu blev jag skit sugen på att fixa min bil^^ :D Du måste spela in ljudet sen eller låta mig få komma förbi å höra :wink:

Tycker mitt system spelar skit bra men då e det inget fixat i dämpnings väg :mrgreen: så förmodligen 100 gånger bättre om man fixar den som du har å nu när den e så upphottad som den e så ska jag nog fixa mattor så man får bra ljud med :-)-)
Staffan73 skrev:
stagesix skrev: haha, okej.. Är hyffsat ny eller ja, iaf på dämp delen så har inte riktigt koll på noisekiller mattorna :D men fan va härligt att du suttit där själv då :)
Noisekiller var ingen matta. Det var en trögflytande massa ungefär som body fast blå. Mattor är utan tvekan bättre. Kul att se att det finns dom som har ork :) Spenderade utan tvekan en 3-4000 timmar i garaget under åren 96-01 Men nu finns varken orken eller lusten kvar. Bara det låter lite så är jag nöjd hehe. Fast självklart är det jäkligt skönt när man lagt ner en massa jobb och man får utdelning för det. Har du tänkt dig att tävla också eller är det bara för skojs skull du bygger ljud?
Exakt, utdelningen är är så skön att man får, då man lagt ner så mycket tid.. Man märker så mycket skillnad när man dämpat så helt klar värt det, imo.

Okej tur att man inte var äldre så man använde massa alltså xP :D

HAde inga planer på att tävla.. Men tror du att det kan vara aktuellt med den setupen jag tänkt mig och på arbetet jag lägger ner? Du verkar vara erfaren så kom gärna med förslag och åsikter :)

/stagesix
Nightmare89 skrev:Faan va sjukt asså :D riktigt nice du dämpar överallt nu blev jag skit sugen på att fixa min bil^^ :D Du måste spela in ljudet sen eller låta mig få komma förbi å höra :wink:

Tycker mitt system spelar skit bra men då e det inget fixat i dämpnings väg :mrgreen: så förmodligen 100 gånger bättre om man fixar den som du har å nu när den e så upphottad som den e så ska jag nog fixa mattor så man får bra ljud med :-)-)
Det sköna är ju att det är kul, och plus att det ger utdelning :) man märker så mycket skillnad.. :) Håller på med lite guider på hur man river tak och allt annat som jag tänker lägga upp på x40 forumet ;) = du kommer få tillgång till det som förhoppningsvis kommer göra ditt jobb mkt enklare :)
stagesix skrev: Exakt, utdelningen är är så skön att man får, då man lagt ner så mycket tid.. Man märker så mycket skillnad när man dämpat så helt klar värt det, imo.

Okej tur att man inte var äldre så man använde massa alltså xP :D

HAde inga planer på att tävla.. Men tror du att det kan vara aktuellt med den setupen jag tänkt mig och på arbetet jag lägger ner? Du verkar vara erfaren så kom gärna med förslag och åsikter :)

/stagesix
Det är så pass länge sen jag tävlade så jag är inte 100% uppdaterad på klassindelningarna längre men som "licensierad" bilstereodomare kan jag säga att många har under åren tävlat med sämre grejor och mindre jobb nerlagt än vad du gör! Man har sett en del skräckexempel. (Nån djuping på vallåkra körde in en 240 för en herrans massa år sen med 4 st 6x9:or i hatthyllan och 2 basar i skuffen och kunde inte för sitt liv förstå varför domarna tyckte hans ljudbild var galen :roll: ) Om du bara hittar rätt klass för dig så prova iallfall på. Det kan ju inte gå mer än åt h*****e eller hur. Du är välkommen med frågor om du stöter på problem. Det jag kan är nog mest åt installationshållet i/e högtalarplacering var och hur etc etc. Erfaren nja kanske 2 sm guld och en 4:eplats i EM kvalificerar mig som det men jag är ingen expert. Glad amatör som gärna hjälper till med det jag kan.

Mvh
Staffan
Kan inte mer än tacka för det :)
Kommer säkerligen uppstå massa frågeteckan om man ska prova på. Blir väl till att läsa på lite om tävling då.
Utan att ens gjort en research om det, vilka klasser finns det kortfattat? Och vilka "kategorier" eller vad man skall säga. ere DB klasser och hur fungerar det?
Du kan svara på det du kan iaf, vet att det står massor på Gorg men inte lagt tid på't än :D

Jo får väl hoppas att det isf kommer låta bättre än 240n du nämde då xP
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 30

Min slutsats än så länge, hittade […]

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]