Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Verkar skita sig att få den att gå på etanol :( Trist. Synd att det skulle vara sånt satans bök att få flexitunen att funka.
Kikar lite på soppatryck+spridare, men då skulle ju en ommappning vara bra också så det blir någorlunda hög effektivitet i alla fall, och det kostar ju as att få en bil mappad.
Lätt. Är dock i stockholm lite aviga tider nu pga skola, men med lite framförhållning så! :)

Det som går med bilen just nu är att flexituneprojektet är nerlagt åtminstone så länge som jag behöver den dagligen för pendling. Dagen den inte funkade alls gav mig kalla fötter även om det var ett idiotmisstag. Tänk då vad ett lite seriösare misstag kunnat orsaka :shock:
Sitter och småspånar på om jag tycker usa-blinkers är snyggt eller ej också. Det känns på nåt sätt lite trist med enbart vitt/silver och rött på kärran.
Glömde att toning är inbokat till 13 oktober också. 3000 vitt för alla rutor till b-stolpen känns riktigt bra.

Samt att problemet jag hade tidigare i somras med att tomgången är helt åt helvete nu efter att jag för några dagar sen körde en massa start/stopp med snabba intervaller för att prova flexitunen, precis som det blev tidigare när jag provat för larmdosan.
Senast löste det sig ju fint med oljebyte men det var ju knappt 200 mil sedan så jag är inte sådär jättepigg på att investera i ny olja redan :(
Ångrar dock att jag snålade lite och körde halvsyntet, så jag ärlite inne på att jag kanske skulle ta en omgång engine flush och byta till biltema helsyntet, så kan jag ju få schysst olja till ett ok pris ändå. Efter att ha läst buntvis med trådar så verkade den allmänna uppfattningen vara den att har den rätt klassningar spelar det ingen roll vad som står på dunken. Men det är klart man är lite osäker ändå ;)

Har gått i tankarna att ev. slänga i ett chip och få topp planad+portad för att få den lite piggare. Vad tror ni om det? Vet att det är lite kontroversiellt med chip på sugisar, men lite mer optimerad bör den ju kunna bli, fabriksinstälningar vad det än gäller är ju ofta väl tilltagna.
Ett par bilder förresten:
Bild
Sådär ser kylarens hörn ut som läcker. Syns inte så bra där, det är lite olika från gång till gång hur blött det är.
Bild
Äntligen inget mer -188 och lysande varningslampa :evil: :twisted:
Bild
Dragkroken såg förjävlig ut :(
(hade visst glömt plåta den efter att hammarlacken kom på... antiklimax)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 47
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012