Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Brainy skrev:wtf, det där ser ju mycket snyggare ut än det jag håller på och monterar. Hur mycket kostade det? Gick det att köpa utan kablage? (Misstänker att det ändå inte passar i en saab)
Går att köpa allt löst, uttaget heter 30737592 och det kostade 90:- med 10% rabatt och kablaget är till en -05:a så det passade inte till min heller :lol: så jag klippte av + kontakten och satt dit en flata som sen kopplades in i kontakten till elantenn.

Köpte med kablaget för att slippa få hemmakludd vid kontakten, ser så mycke mer "original" ut med detta kablage
Användarvisningsbild
av Brainy
Ja det ser ju bra mycket snyggare ut! Får åka och köpa ett sådant imorgon :)

Hur mycket kostade kablaget då?

Jag funderade på att bygga in en spänningsvakt i min och köpte också en sådan. Så jag inte skulle riskera att batteriet var slut när jag kom och skulle starta bilen efter att ha lämnat kylboxen i bilen under semestern.
Men då det visade sig att denna drog kräm även när uttaget inte används så bestämde jag mig för att inte göra någon dold montering av denna utan jag kopplar bara den emellan i uttaget och sladden från kylboxen de gånger jag vill lämna den på i bilen.

mvh
Anders

Edit: sen måste jag säga att det ser lite mer lättmonterat ut än i min, jag har fått plocka loss hela sidan av inredningen som nu ligger i min hall ;)
Användarvisningsbild
av Severin
Brainy skrev:Ja det ser ju bra mycket snyggare ut! Får åka och köpa ett sådant imorgon :)

Hur mycket kostade kablaget då?
75 riksdaler tror jag det va, ja vet dyrt men men det vart finare :D
Brainy skrev: Jag funderade på att bygga in en spänningsvakt i min och köpte också en sådan. Så jag inte skulle riskera att batteriet var slut när jag kom och skulle starta bilen efter att ha lämnat kylboxen i bilen under semestern.
Men då det visade sig att denna drog kräm även när uttaget inte används så bestämde jag mig för att inte göra någon dold montering av denna utan jag kopplar bara den emellan i uttaget och sladden från kylboxen de gånger jag vill lämna den på i bilen.
Detta har även jag funderat på, vilken köpte du? bilder, kan ju inte vara mycke den drar?
Har hittat denne men det står inte så mycke om den, vill veta hur många amp den pallar för dom flesta billiga klarar bara 5A och då går det inte med en dold montering
Bild

Länk

mvh
Anders
Brainy skrev: Edit: sen måste jag säga att det ser lite mer lättmonterat ut än i min, jag har fått plocka loss hela sidan av inredningen som nu ligger i min hall ;)
Japp det va riktigt enkelt, bara lossa sidopanelen så har du kontakten där,borra hål,koppla,klart :-)-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag köpte denna http://www.biltema.se/products/product. ... emId=98862
Har fått för mig att 10A räcker för en kylbox.

Tur att du fick för dig att göra sånt här samma dag som mig och även skrev om det på forumet. Jag skulle precis gå och sätta borren i sidan när jag såg tråden. Nu håller jag mig tills imorgon :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Severin
Gjordet faktiskt tidigare i veckan men hade inga batterier i kameran förrän idag, hur vet du att den "drar" mycke i vilostånd, har du mätt upp den?
Ja för fan, 10A räcker men dom som jag har hittat så har dom legat på 5A vilket blir för lite för jag kommer säkerligen koppla in annat än bara kylbox och då vill jag kunnna ha möjligheten att inte vara begränsad till "bara" 60W.

Inte undra på att jag inte hittade biltemas vakt när den hette "Bilbatteriskydd" har sökt som en galning på batterivakt/spänningsskydd :lol:

Vill ju dölja den så allt man kopplar in blir övervakat utifall man glömmer nåt i så den jag länkade till ser klart intressant ut men vet ej om den klarar 10A
Användarvisningsbild
av Brainy
Den jag länkade till går ju att montera dolt den med, bara att klippa kablarna.

Jo jag har mätt den, var dock i höstas när jag köpte grejjerna. Har inte orkat koppla in förrän nu när kylboxsäsongen börjat :oops:
Men jag har för mig att mitt batteri skulle räcka ~2 veckor med den inkopplad och inget annat i bilen som drar ström.
Dvs skulle jag låta bilen stå i 2 veckor utan att rycka säkringen till uttaget så skulle batteriet vara urladdat sen.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Severin
Tänk att det aldrig går ens väg, hade tänkt lägga lite pengar på bilen denna månad bla lacka stänkskydden,kylbox, r-galler fram mm men närå då är det nå annat skit man måste lägga pengar på.

Dagen efter lön så pajar min andra datorn den som tanten använder, hon väckte mig och sa att den startar inte,nähä men det är nog bara nå skitfel tänkte jag men det va det så klart inte, nätagget hade dött så jag testade med en av ungarnas agg och det agget tänder dioderna på kortet men inget mer och dessutom så pajade det agget oxå, det kom liksom lite rök ur den :-O)

Fan tänkte jag!! :-(O)

Idag så vart det en vända ner på stan för att köpa ett agg, kopplade in det och då drog iaf fläktarna igång men inget mer.

Har hållt på nu och felsökt i timmar,kopplat bort komponenter mm t.o.m haft kortet ur chassit men det vägrar helt enkelt att starta så nu få jag ta mina surt förvärvade pengar och kosta på ett kort,processor och minnen...... :evil: :-(O)

Datorn ifråga är 4 år gammal amd med socket 754 så det är lika bra att byta allt
Användarvisningsbild
av cybermunk
Surt va det Hoppas du håller dig till samma processortillverkare :D
Användarvisningsbild
av Severin
cybermunk skrev:Surt va det Hoppas du håller dig till samma processortillverkare :D
Nej nej, en gång AMD aldrig mer AMD, det blir Intel dualcore
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 37
230fk går snålt

Där är ytterligare en bild från en[…]

Köp en "ny" stol från skroten[…]

OEM är Ford inte Volvo. Köp inte den bil[…]