Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:
Förvisso består min häst till ungefär 2/3 av fullblod av div. slag, men ändå - han är dessutom förmodat äldre än Blå...
Något kan ju inte stå helt rätt till med Blå...
Idag slog vi också rekord i antalet startförsök; 13 st, innan Blå startade :/
Se där ja då har blå tappat alla sina 140hk när 1hk slår den :shock: :shock: möjligt att den fortfarande har 0,5hk kvar Blå :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förmodligen så har väl kamremmen trasslat in sig i remhjulen....

Du skulle nog behöva byta det mesta i tändväg så som fördelare, rotor, tändkablar och tändstift. Förmodligen så har det nu med kylan och fukten att göra då det lättare blir överslag i sakerna.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Förmodligen så har väl kamremmen trasslat in sig i remhjulen....

Du skulle nog behöva byta det mesta i tändväg så som fördelare, rotor, tändkablar och tändstift. Förmodligen så har det nu med kylan och fukten att göra då det lättare blir överslag i sakerna.
Låter illa.... :(
Användarvisningsbild
av garinge
Det är mest troligt riktigt illa, bara en tidsfråga innan bilen inte alls startar... :)

Ni får inse att bilen helt enkelt är skrot... och din far har sabbat den :)
av Lillarapunzel
garinge skrev:Det är mest troligt riktigt illa, bara en tidsfråga innan bilen inte alls startar... :)

Ni får inse att bilen helt enkelt är skrot... och din far har sabbat den :)
Skrot är väl att ta i....
Och ingen har sabbat den, den är som den är.
av Schmoyoho
DayDreamer skrev:Förmodligen så har väl kamremmen trasslat in sig i remhjulen....

Kamremstrassel på en fungerande motor? Kan inte tänka mig tändningen är ett problem om motorn har missljud. Visst att du kan få problem med starten och nedsatt prestanda om du inte servar tändsystemet men när motorn väl skramlar och rasslar har man nog större problem än så.

Rapunzel: Inte aktivt sabbat den utan försummelsesabbat den. Bilen gick väl ändå att köra i högre farter än 80 när ni köpte den? Då hade ni alltså tid och marginal att hinna fixa bilen, vilket inte gjordes och vilket fick konsekvenser och vilket förmodligen kommer att göra den till skrot (även i dina ögon) innan jag tror ni kommer er för att laga den.
av Lillarapunzel
Schmoyoho skrev:

Kamremstrassel på en fungerande motor? Kan inte tänka mig tändningen är ett problem om motorn har missljud. Visst att du kan få problem med starten och nedsatt prestanda om du inte servar tändsystemet men när motorn väl skramlar och rasslar har man nog större problem än så.

Rapunzel: Inte aktivt sabbat den utan försummelsesabbat den. Bilen gick väl ändå att köra i högre farter än 80 när ni köpte den? Då hade ni alltså tid och marginal att hinna fixa bilen, vilket inte gjordes och vilket fick konsekvenser och vilket förmodligen kommer att göra den till skrot (även i dina ögon) innan jag tror ni kommer er för att laga den.
Vi testade aldrig att köra så fort när vi provkörde...Vi körde runt på smågator i 30-50 km/h....
Användarvisningsbild
av Lucif3r
6 år gamla torkarblad............................................................. Skulle aldrig våga köra en bil med så otroligt dåliga torkarblad om det var risk för minsta lilla duggregn.

Gummi åldras, ren fakta, ren fysik, oavsett vad du inbillar dig, du kan inte argumentera om det, gör du det så är det nog läge att gå tillbaka till grundskolan igen, utan att skolka den här gången. Gummi åldras.
6år gammalt gummi är värdelöst, speciellt när det gäller torkare.
Beroende på körsträcka bör man byta torkare minst vartannat år, dvs era blad än minst 3 ggr för gamla. Står bilen ute så behöver man byta torkare oftare, även om bilen inte används. Igen, ren fysik på grundskolenivå.
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:6 år gamla torkarblad............................................................. Skulle aldrig våga köra en bil med så otroligt dåliga torkarblad om det var risk för minsta lilla duggregn.

Gummi åldras, ren fakta, ren fysik, oavsett vad du inbillar dig, du kan inte argumentera om det, gör du det så är det nog läge att gå tillbaka till grundskolan igen, utan att skolka den här gången. Gummi åldras.
6år gammalt gummi är värdelöst, speciellt när det gäller torkare.
Beroende på körsträcka bör man byta torkare minst vartannat år, dvs era blad än minst 3 ggr för gamla. Står bilen ute så behöver man byta torkare oftare, även om bilen inte används. Igen, ren fysik på grundskolenivå.
Jag är inte dum. Jag vet att gummi åldras?
Men det var fullkomligt hällregn här idag. Och de funkade utmärkt. Ser ingen anledning att byta då, bara att slänga pengarna i sjön.
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 159

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC