Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Jag har lite samma situation, kommer aldrig mer att köpa dyra fälgar till en bil som gumman får använda. Hon är dessutom expert på att skrapa vänster framfälg, vettefan hur hon gör. Vinterfälgarna som knappt hade ett märke i sig i höstas såg i våras inte roliga ut och vänstra framfälgen ja den har nog ingen plan yta kvar.

Mina double 3-spoke har klarat sig lite bättre så 3 av fyra har faktiskt fortfarande inte en skråma. Men vänster fram börjar se lite småtråkig ut...
Har funderat på om det kan bli vid hennes jobb men jag kan banne mig inte se hur hon ska kunna skrapa vf där...
En tanke bara. Rondeller? Där skulle det ju inte vara helt omöjligt att skrapa vänsterfälgar.
Så är även mina fälgar förstörda. Sambon ska ha "väjt för en mötande bil som trängde sig vid ett vägarbete". Båda högerfälgarna är så pass skadade att jag inte längre vill ha dem på bilen. Skäms för att åka omkring med dem :(

Sånt här hände aldrig när man var ensam i familjen om att ha körkort
Ironiskt nog så var tjejen upp på en kant i förra veckan med min V40. Däcket tog värsta smällen så det gick inte att rädda. Annars två hack i fälgen, som för övrigt klarade sig enligt däckfirman. Men det ser ju illa ut. Fick ha dem hela och fina två månader i alla fall.
Fisch skrev:Ironiskt nog så var tjejen upp på en kant i förra veckan med min V40. Däcket tog värsta smällen så det gick inte att rädda. Annars två hack i fälgen, som för övrigt klarade sig enligt däckfirman. Men det ser ju illa ut. Fick ha dem hela och fina två månader i alla fall.
Jag har faktiskt gjort en liknande sak på en V40, bröt in lite snävt i en svag böjj (euhm 4-vägskorsning) och slog upp bakhjulet på refugen.
Fälgen var otroligt nog helt oskadd, men däcket var däremot helslakt på 16"arna
jag har oxå pajjat ett däck på mina 16".braka in i en trottoarkant då jag hade bråttom och missa avståndet.Däcket blev skrot men fälgen klarade sig som tur var helt utan skador.
Det gick i krypfart men kanten var vass ,det blev till att plocka fram reserven som var i princip tom på luft :evil:

Nog OT Hoppas du får ha fälgarna i fred nu från kanterna Sewe.
:)
Grammse skrev: Nog OT Hoppas du får ha fälgarna i fred nu från kanterna Sewe.
:)
Kan säga så här, jag har att göra med fruntimmer, kommer aldrig få ha dom ifred från kanter, hoppas bara det går längre än 2v tills nästa gång :roll:
Användarvisningsbild
av Severin
Nu har även jag monterat 12v uttag i bagaget.
Jag har egentligen ingen användning av det än men bra att ha :roll:
Bild
Bild

Bilen idag, inte mycke som händer nu men lite smågrejer som ska fixas så småningom.

Bild
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 37

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90