- ons 12 okt 2016, 21:26
En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
Lillarapunzel skrev:1. Jo. Inte jättefarlig kanske, men den anmärkes på av en anledning....Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
2. Vad är 10V?
3. Den kostade 20 000 kr från början. Jo, det är ett kap!
MickeM skrev:Äh, är allmänt skeptisk till bilfirmor. Köper hellre privat - då vet man vad man får och det är inget bluff och båg eller krångel.Lillarapunzel skrev:Det är sant, till viss del!
Men att köpa en nyare bil, på firma är rena döden tror jag. Små bilhandlare är som somliga små hästförsäljare = extremt oseriösa.
INGEN ska köpa bil av nån förb, "Nisses bilfynd" i nån källare.
Då ska man veta vad man köper. På riktigt!
Jag menar, köp en tex nyare mindre Toyota på Toyotafirma, eller mindre Volvo (s40 tex) på Volvofirma med riktig garanti, så länge den orginalservas.
Du slipper problem som gammal bil innebär
Gammal,Volvo är absolut billigast att åka med, ja, MEN baravom man kan laga och serva den själv!
Lucif3r skrev:1. Vad du skulle kalla X för och vad som är verklighet är 2 skiljda saker.Med tanke på att en fin 850 kostar typ 25 000 kr tycker jag nog att 1/3 av det får räknas som ett riktigt kap! :D
2. ugh..............
3. Och? Bara för att den kostade X från början betyder det inte att det är ett kap... Den har och är extremt misskött, den klarar inte ens av laglig körning, den har missljud från motorn, vilket iofs är mest erat eget fel... 8000 är INTE ett kap för en gammal 854a, oavsett om den kostade 2 000 000 från början.
MickeM skrev:Ingen fara, jag tar inte illa upp :)Lillarapunzel skrev:1. Jo. Inte jättefarlig kanske, men den anmärkes på av en anledning....Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
2. Vad är 10V?
3. Den kostade 20 000 kr från början. Jo, det är ett kap!
2. 10 ventiler i motorn. 2 st/ cylinder. Gammeldags motorkonstruktion = mindre värd.
3.
20.000kr för defekt 850 är nästan bedrägeri av typen 15år på Kumlaanstalten.
20.000kr för fungerande 850 i bruksskick är nästan bedrägeri av typen 5 år på Kumlaanstalten.
10.000kr för defekt 850 är fruktansvärt fruktansvärt dyrt.
10.000kr för fungerande 850 = skall vara snudd på toppskick, annars åk därifrån i förakt!
8000kr för defekt 850 är jättejätte dyrt.
6000kr för mycket väl fungerande 850 är lagom pris.
4000kr för defekt 850 är dyrt.
2000kr för defekt 850 är kanske kanske om det är enkla fel. Kunskap krävs!
Gratis defekt 850 är riktigt dyrt för okunnig, med verkstadskostnaderna...
En dos sanning, om än tillspetsat en smula!
Edit:
Jag vill inte vara dum, eller racka ner på dig, eller förlöjliga dig.
Det är inte min mening.
Jag förmedlar sanning.
Har några mindre skador som spot repair kan […]
@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]
Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]