Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dom kunde ju ha varit i metall istället men då hade väl halva dörren gått sönder istället :P eller så hade man fått dörrpanelen i näven när clipsen väl har rostat sönder :roll:
Så nu har alla dörrarna fått sig en uppsmörjning invändigt dvs glidskenorna till fönsterrutorna och plast länkaget i låskistorna. Sen så har jag nu även monterat allt som jag har köpt på skroten var faktisk ganska enkelt att byta låskistan trodde att det skulle va ett helvetet men iaf det flöt på så bra så och den fungerar precis som den ska :D. 6stycken clips gick sönder totalt och det var inte så farligt tills man kommer ihåg vad dom kostar styck, kommer nog att åka till skroten igen nu nästa vecka och då köper jag med clips därifrån istället.

Sen fick jag se att VB dörr är bytt då den är blå invändigt på vissa ställen och jag har även haft ett skramlande ljud i den dörren som jag kunde lokalisera till att det kommer inifrån dörren där fönster rutan löper. Sen fick jag se att längst ner på dörren så saknades det två skruv hade två skruv som ska vara där och när jag väl fick dit dom så försvann det skallrande ljudet :D

Bild

Någon som vet vad det är som sitter där bakom som dessa skruvarna håller fast? Det var dom där två skruvarna som är svarta som saknades, som synes så är dörren ommålad då den tredje skruven är guldig samt ett plastclips.
Bild

Här är allt smörjt och klart blev en jäkla skillnad :)
Bild
Lucif3r skrev:Tror det är kablaget upp till dörrlåset som går därigenom.
Färgerna ser ut att matcha med dom på den svarta kontakten.
Sen har jag något vagt minne av att den svarta skruven där håller fast i fönsterskenan.
Ja kablaget till låskistan är det men det var mest vad det var som dessa skruvarna håller fast på baksidan, men skitsamma det är tyst nu iaf :)
Tror inte att det är fönster skenan då rutan inte kommer så långt ner.
Vad gött att man slipper öppna och stänga dörren flera gånger bara för att innerbelysningen ska slockna nu räcker det men att stänga en gång så slocknar dom och nu fungerar ju även larmet som det ska eftersom den har trott att dörren har varit öppen förut och har då inte larmat på.
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 252
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]