Så nu har alla dörrarna fått sig en uppsmörjning invändigt dvs glidskenorna till fönsterrutorna och plast länkaget i låskistorna. Sen så har jag nu även monterat allt som jag har köpt på skroten var faktisk ganska enkelt att byta låskistan trodde att det skulle va ett helvetet men iaf det flöt på så bra så och den fungerar precis som den ska :D. 6stycken clips gick sönder totalt och det var inte så farligt tills man kommer ihåg vad dom kostar styck, kommer nog att åka till skroten igen nu nästa vecka och då köper jag med clips därifrån istället.
Sen fick jag se att VB dörr är bytt då den är blå invändigt på vissa ställen och jag har även haft ett skramlande ljud i den dörren som jag kunde lokalisera till att det kommer inifrån dörren där fönster rutan löper. Sen fick jag se att längst ner på dörren så saknades det två skruv hade två skruv som ska vara där och när jag väl fick dit dom så försvann det skallrande ljudet :D
Någon som vet vad det är som sitter där bakom som dessa skruvarna håller fast? Det var dom där två skruvarna som är svarta som saknades, som synes så är dörren ommålad då den tredje skruven är guldig samt ett plastclips.
Här är allt smörjt och klart blev en jäkla skillnad :)