Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Hoppas det är bra grejer så kan jag beställa 302mm skivor. Skulle se lite roligare ut bakom 18" hjulen. :D
Vad kosta frakten?
Frakten kostade för mig 159kr. Ja jag tänkte på 302mm skivor ett tag men har inte hittat okhållare till dessa samt att det kanske blir lite tajt med mina 16" hjul :D.
Lucif3r skrev:
Nexus skrev:ok alla guider visar ju olika resultat men jag har kommit fram till att 225 35 ligger närmast 205 50

Äh, det är väl klart att severin inte förstår sig på 'våran' dimension, han kör ju en sån där ny skräpbil( :mrgreen: ) med helt andra hjulhus :wink:
Hörru du jag har v70 kvar...Bild
Igår slutade rutan på förarsidan att funka :( gick att köra ner men inte upp rev isär dörrsidan igår och tog loss manöverenheten till rutorna. Tog in den i värmen och öppnade upp den det visade sig att ena kontakt ytan var bränd filade lite på den och det funkade så nu är rutan ända upp. Ska bara montera tillbaka allt igen.

Har även problem med låskistan på samma dörr den tror att dörren är öppen fast den inte är det och belysningen vid fötterna förblir tänd. Har varit så sen jag köpte bilen men det verkar som det blir värre och värre. Går det att reparera eller är det bara att byta ut mot en ny låskista? Antar att det är mikro brytaren som inte funkar som den ska, den fungerar då och då.
Jag har reparerat min låskista. Limma dit e plastbit så microbrytaren sluter sen fingerade det utmärkt :D .
Har även bytt manöverpanelen då rutan vä fram sluta fungera köra upp och inte så kul lämna bilen på stan med öppet fönster så fick bli en tur till bilia och en stor slant fattigare :( Men det var det värt :lol:

okhållare för 302 skivor finns på volvo. Är bytes så man kan byta in sina 280 mot 302 enligt vad folk gjort förut utan problem.
Jag letar beg byta in då jag vill ha kvar min nylackade 280 hållare :-)-)
Tvivlar på de utgått. Finns ju massa få tag på till min gamla 740 från 88. En på forumet köpte ju nya 302 hållare på volvo förra året. Jag ska svänga förbi bilia på tisdag och kolla med mina gubbar :D . De brukar lyckas få fram allt jag ber om :roll:
Har märkt nu när det börjar bli lite varmare ute och solen skiner att bilen har svårt att få ner värmen i kupén. Den blåser inte på så mycket som jag trodde när det var som varmast hur många tempgivare sitter det i kupén på bilen? En sitter ju bredvid klimatanläggningen och sen så finns det en solsensor fram vid rutan. Är det bara dom här två som ger information till styrenheten hur varmt eller kallt det är i bilen eller finns det fler?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 252
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur