Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Hörrö, säg åt gubbskrället att han får ta och städa instrumentpanelen :lol:
haha det kommer. Tvättades utvändigt i helgen troligen för första gången på något år, taket var nästan mer svart än vitt :lol:

Saker som ska göras framöver är.

Storservice.
Spola automaten.
Byta avgasröret.
Gå igenom bromsarna.
Montera elhissar o elspeglar.
Snickra ihop en farthållare.
Underredsbehandling.
Snabb utvändigrekond + inrerekond + Motortvätt.
Så ska det se ut!

Bilen startar på bensin för att efter ca 3 sek ha slagit om till gas med CNG-läge aktiverat.

Fungerar gasmätaren? Hela kittet är mycket enkelt uppbyggt - och jag sparar iaf 3 kronor milen på gasen. Räckvidd med svarta tanken ca 15 mil, med gula från 850 runt 25-30.

Farthållare är knepigt att montera snyggt då fästet upptas av gasfördelaren. har trixat dit det ändå på min 944, men snickra lite är rätt terminologi :mrgreen:
MartinCNG skrev:Så ska det se ut!

Bilen startar på bensin för att efter ca 3 sek ha slagit om till gas med CNG-läge aktiverat.

Fungerar gasmätaren? Hela kittet är mycket enkelt uppbyggt - och jag sparar iaf 3 kronor milen på gasen. Räckvidd med svarta tanken ca 15 mil, med gula från 850 runt 25-30.

Farthållare är knepigt att montera snyggt då fästet upptas av gasfördelaren. har trixat dit det ändå på min 944, men snickra lite är rätt terminologi :mrgreen:
misstänkte att du skulle gilla det :wink:

aha, fars kollega sa att de gick på bensin tills den var varm o sen bytte över men han har en nyare volvo..

Menar du tankmätaren? den lös rött då vi var o provkörde bilen. ingen aning om hur den reagerade då far fyllde upp den, gick i 9kg ska gå o få i 12kg om han tankar vid rätt station :-)-)

tidigare ägare har kommit ca 11mil på en tank o lär inte bli bättre med fars blyfot :lol:
hm bara 250st tillverkade känns inte som en så stor chans att man får tag i en gul tank den närmsta tiden :(

"Snickra" är jag van vid från jobbet som anpassningstekniker (bygger om bilar så handikappade kan köra/åka i dem) och bara farthållaren är funktionell så blir han säkert glad :)
DandanRacing skrev:
MartinCNG skrev:Så ska det se ut!

misstänkte att du skulle gilla det :wink:

aha, fars kollega sa att de gick på bensin tills den var varm o sen bytte över men han har en nyare volvo..

Menar du tankmätaren? den lös rött då vi var o provkörde bilen. ingen aning om hur den reagerade då far fyllde upp den, gick i 9kg ska gå o få i 12kg om han tankar vid rätt station :-)-)

tidigare ägare har kommit ca 11mil på en tank o lär inte bli bättre med fars blyfot :lol:
hm bara 250st tillverkade känns inte som en så stor chans att man får tag i en gul tank den närmsta tiden :(

"Snickra" är jag van vid från jobbet som anpassningstekniker (bygger om bilar så handikappade kan köra/åka i dem) och bara farthållaren är funktionell så blir han säkert glad :)
Var en ganska kort räckvidd - jag brukar komma 15-17 mil i alla fall. Tankmätaren ska tända 4 gröna dioder när tanken är full.

Snickrar du till något fäste så är jag intresserad av en uppsättning osckå :wink:
MartinCNG skrev:
Var en ganska kort räckvidd - jag brukar komma 15-17 mil i alla fall. Tankmätaren ska tända 4 gröna dioder när tanken är full.

Snickrar du till något fäste så är jag intresserad av en uppsättning osckå :wink:
Inte helt säker på dessa siffrorna nu men ca 10mil kommer han på en tank och får i 9kg även på den bra stationen :???: och det är när han kör snålt..

Något knas är det med hans bil, vi gjore rent spjäll o T-motor o efter det glömde vi en kontakt så jag tänkte att vi skulle radera felkoderna genom att dra säkring 1 men bilen dog inte :shock: testade att slå på gasen dog inte då heller, drog ur alla säkringar (4st 2 i dosan o 2 lösa) vid säkringsdosan som hade med gasen o göra + säkring 1 men bilen slog bara över till bensin o fortsatte gå med sin dåliga tomgång :???:

Ska det gå att vrida på gasspridarna? Fars sitter fast i insuget men halvan där slangen sitterfast går att vrida fram o tillbaka..

Ska bilen ha lika bra tomgång på gas som bensin?

Går det att justera mängden gas som sprutas in eller justerar den det själv?

Hehe lär ta ett bra tag ligger lite andra jobb o väntar redan, motorstyrsystembyte(lh2.4 ->T5) i saab 9000, motorbyte saab 9-5, styrväxel byte volvo 945, broms genomgång på min 945, fortsatt genomgång av min 245, försöka sy ny klädsel till en barnvagn(inte sytt på maskin sen högstadiet 15 år sen) osv osv :D :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]