- tis 17 mar 2015, 16:07
Hörrö, säg åt gubbskrället att han får ta och städa instrumentpanelen :lol:
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Hörrö, säg åt gubbskrället att han får ta och städa instrumentpanelen :lol:haha det kommer. Tvättades utvändigt i helgen troligen för första gången på något år, taket var nästan mer svart än vitt :lol:
MartinCNG skrev:Så ska det se ut!misstänkte att du skulle gilla det
Bilen startar på bensin för att efter ca 3 sek ha slagit om till gas med CNG-läge aktiverat.
Fungerar gasmätaren? Hela kittet är mycket enkelt uppbyggt - och jag sparar iaf 3 kronor milen på gasen. Räckvidd med svarta tanken ca 15 mil, med gula från 850 runt 25-30.
Farthållare är knepigt att montera snyggt då fästet upptas av gasfördelaren. har trixat dit det ändå på min 944, men snickra lite är rätt terminologi :mrgreen:
DandanRacing skrev:Var en ganska kort räckvidd - jag brukar komma 15-17 mil i alla fall. Tankmätaren ska tända 4 gröna dioder när tanken är full.MartinCNG skrev:Så ska det se ut!misstänkte att du skulle gilla det
Bilen startar på bensin för att efter ca 3 sek ha slagit om till gas med CNG-läge aktiverat.
Fungerar gasmätaren? Hela kittet är mycket enkelt uppbyggt - och jag sparar iaf 3 kronor milen på gasen. Räckvidd med svarta tanken ca 15 mil, med gula från 850 runt 25-30.
Farthållare är knepigt att montera snyggt då fästet upptas av gasfördelaren. har trixat dit det ändå på min 944, men snickra lite är rätt terminologi :mrgreen:![]()
aha, fars kollega sa att de gick på bensin tills den var varm o sen bytte över men han har en nyare volvo..
Menar du tankmätaren? den lös rött då vi var o provkörde bilen. ingen aning om hur den reagerade då far fyllde upp den, gick i 9kg ska gå o få i 12kg om han tankar vid rätt station-)
tidigare ägare har kommit ca 11mil på en tank o lär inte bli bättre med fars blyfot :lol:
hm bara 250st tillverkade känns inte som en så stor chans att man får tag i en gul tank den närmsta tiden :(
"Snickra" är jag van vid från jobbet som anpassningstekniker (bygger om bilar så handikappade kan köra/åka i dem) och bara farthållaren är funktionell så blir han säkert glad :)
MartinCNG skrev:Inte helt säker på dessa siffrorna nu men ca 10mil kommer han på en tank och får i 9kg även på den bra stationen :???: och det är när han kör snålt..
Var en ganska kort räckvidd - jag brukar komma 15-17 mil i alla fall. Tankmätaren ska tända 4 gröna dioder när tanken är full.
Snickrar du till något fäste så är jag intresserad av en uppsättning osckå