Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Lucif3r skrev:
Och vad i helvete har hennes kön med något att göra? Varför ska hon ha någon jävla specialbehandling bara för att hon är en tjej? Det är ju just pga. sånna idéer "pappas lilla flicka" existerar.

Så enligt dig så bara för att hon är tjej så är det helt ok att utsätta andra för livsfara... inte konstigt att samhället rasar samman...............
Nu får du fan i mig ge dig, vem har sagt något om att det är ok att utsätta någon för livsfara ?:-/ Inte jag i alla fall.

Forumet är väl till för alla, och det är ont om tjejer här inne vad jag kan se. Och det är just sådana kommentarer som bla du upphetsat skriver som skrämmer bort ev. tjejer.
Därmed inte sagt att det ska vara särbehandling, men dom flesta tjejer gillar inte "far åt helvete attityden."
av Exyzäta
Där ser man vad lite du förstår i sammanhanget. Ett däck med för lite luft ändrar form pga av vikten som pressar ner mot vägbanan. Detta skapar värme och med däck som har torrsprickor så utvidgas luften i däcket av värmen som blir och till slut kan då däcket explodera. Ett däck med högre tryck utsätts inte för denna värmehöjning på samma sätt.

Jag kör långtradare och har gjort det i över trettio år och vet vad som händer med överbelastade lastbilsdäck.
av Lillarapunzel
Gelis skrev:
Lucif3r skrev:
Och vad i helvete har hennes kön med något att göra? Varför ska hon ha någon jävla specialbehandling bara för att hon är en tjej? Det är ju just pga. sånna idéer "pappas lilla flicka" existerar.

Så enligt dig så bara för att hon är tjej så är det helt ok att utsätta andra för livsfara... inte konstigt att samhället rasar samman...............
Nu får du fan i mig ge dig, vem har sagt något om att det är ok att utsätta någon för livsfara ?:-/ Inte jag i alla fall.

Forumet är väl till för alla, och det är ont om tjejer här inne vad jag kan se. Och det är just sådana kommentarer som bla du upphetsat skriver som skrämmer bort ev. tjejer.
Därmed inte sagt att det ska vara särbehandling, men dom flesta tjejer gillar inte "far åt helvete attityden."
Du tog orden ur munnen på mig Gelis, haha.
Men återigen, tack så mycket! :-)-)
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:Där ser man vad lite du förstår i sammanhanget. Ett däck med för lite luft ändrar form pga av vikten som pressar ner mot vägbanan. Detta skapar värme och med däck som har torrsprickor så utvidgas luften i däcket av värmen som blir och till slut kan då däcket explodera. Ett däck med högre tryck utsätts inte för denna värmehöjning på samma sätt.

Jag kör långtradare och har gjort det i över trettio år och vet vad som händer med överbelastade lastbilsdäck.
Fast kruxet är ju fortfarande att 1,8 kg inte är för lite för en 854a? ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fyll i luft i däcket tills det ger med sig, det är en däckexplosion :mrgreen: Om ni nu är så rädda för däckexplosioner så skit i däcken och kör på fälgarna istället :roll: :wink: :mrgreen: :mrgreen: Kanske slutar med en fälgexplosion och en och annan airbag explosion :roll: Men den risken får man ju ta :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
Exyzäta skrev:Där ser man vad lite du förstår i sammanhanget. Ett däck med för lite luft ändrar form pga av vikten som pressar ner mot vägbanan. Detta skapar värme och med däck som har torrsprickor så utvidgas luften i däcket av värmen som blir och till slut kan då däcket explodera. Ett däck med högre tryck utsätts inte för denna värmehöjning på samma sätt.

Vad rekommenderar Volvo då??? är det inte runt 2,2 eller något sådant? Men gör som mig och skit i Volvos rekommendationer :-)-)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:

Vad rekommenderar Volvo då??? är det inte runt 2,2 eller något sådant? Men gör som mig och skit i Volvos rekommendationer :-)-)
2,0. Men 1,8 är ju absolut inte mycket under.
Värre var det när vi precis hämtat den och det var 1,4. Det var lite.....
av Exyzäta
Lillarapunzel skrev:

Du fattar fortfarande inte sammanhanget. Det har inte att göra med 854. Ett gammalt däck har inte den elasticiteten kvar i gummit för att stå emot värmeutvecklingen som blir av för lite luft i. Med mer luft i däcket sker inte temperaturhöjningen pga att däcket inte deformeras hela tiden. Att du inte kan lyssna och ta till dig utan att svara emot hela tiden! Du är ju totalt hopplös på att förstå.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 159
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?