Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

En långdragen uppdatering då

Torsdag nya backventiler blev monterade.
Bild
Bild

Och rengöring av spolarmunstyckena så nu sprutar det ur alla hålen.
Bild
Bild

Fredag blev kammremen och spännrullen bytt konstigt nog så blev det bara en bild.
Bild

Söndag jag åker upp till Alfta ska hämta mitt betyg på vägen dit fyller bilen 400000 Km
Bild

Måndag Häggs bildemontering öppet igen efter tre veckors semester hittade en låda med lite grejer.
Bild
Blev en komplett bakdörr åt brorsan och min andra bror får en bromsoks bygel, jag får lite småsaker plockade även med en skärmblinkers åt grannen och allt detta till priset av endast en kanellängd.

Tisdag demontering av de bättre begagnade bromsoken.
Bild

Onsdag tändstift, kablar och luftfilter.
Bild
Dom kablarna var av :roll:

Bild
Det var på tiden att dessa blev bytta.

Bild
Nya Volvo tändkablar från skroten.

Bild
Monterat och klart, kabelhållare också från skroten.

Bild
Nytt luftfilter.

Sådär då väntar jag bara på reparations satsen till bromsoken bak så jag kan göra ordning på handbromsen med nya skivor klossar och allt som hör till.
Päpplet: Jajamänsan har dock tagit ur armstödet i baksätet för att den ska få donera tyget till en sak :D

Lucif3r: Kvar och kvar det fanns inga när jag köpte bilen men det löste sig med en tur till skroten och motorerna har jag ju "renoverat" så det är klart att det fungerar :) Jo den börjar ju bli det, märks ganska tydligt i fjädringen så nya dämpare och fjädrar skulle inte sitta helt fel.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 43
Byte huvudbromscylinder

Läcker bromsrören bak kan vätskan l[…]

1. Vad kostar den? 2. Visa gärna steg f&oum[…]

Har så svårt att se det bara, gasen &a[…]

Impulsgivaren går inte via tändlå[…]