- ons 08 aug 2012, 18:39
En långdragen uppdatering då
Torsdag nya backventiler blev monterade.

Och rengöring av spolarmunstyckena så nu sprutar det ur alla hålen.

Fredag blev kammremen och spännrullen bytt konstigt nog så blev det bara en bild.

Söndag jag åker upp till Alfta ska hämta mitt betyg på vägen dit fyller bilen 400000 Km

Måndag Häggs bildemontering öppet igen efter tre veckors semester hittade en låda med lite grejer.

Blev en komplett bakdörr åt brorsan och min andra bror får en bromsoks bygel, jag får lite småsaker plockade även med en skärmblinkers åt grannen och allt detta till priset av endast en kanellängd.
Tisdag demontering av de bättre begagnade bromsoken.

Onsdag tändstift, kablar och luftfilter.

Dom kablarna var av :roll:

Det var på tiden att dessa blev bytta.

Nya Volvo tändkablar från skroten.

Monterat och klart, kabelhållare också från skroten.

Nytt luftfilter.
Sådär då väntar jag bara på reparations satsen till bromsoken bak så jag kan göra ordning på handbromsen med nya skivor klossar och allt som hör till.
Torsdag nya backventiler blev monterade.

Och rengöring av spolarmunstyckena så nu sprutar det ur alla hålen.

Fredag blev kammremen och spännrullen bytt konstigt nog så blev det bara en bild.

Söndag jag åker upp till Alfta ska hämta mitt betyg på vägen dit fyller bilen 400000 Km

Måndag Häggs bildemontering öppet igen efter tre veckors semester hittade en låda med lite grejer.

Blev en komplett bakdörr åt brorsan och min andra bror får en bromsoks bygel, jag får lite småsaker plockade även med en skärmblinkers åt grannen och allt detta till priset av endast en kanellängd.
Tisdag demontering av de bättre begagnade bromsoken.

Onsdag tändstift, kablar och luftfilter.

Dom kablarna var av :roll:

Det var på tiden att dessa blev bytta.

Nya Volvo tändkablar från skroten.

Monterat och klart, kabelhållare också från skroten.

Nytt luftfilter.
Sådär då väntar jag bara på reparations satsen till bromsoken bak så jag kan göra ordning på handbromsen med nya skivor klossar och allt som hör till.