Uppdatering: 28/1
Dags att ta ner växellådan! Koppling och vevaxelpackningen ska bytas. Dessutom ska kopplingscylindern ses över, ser ut att läcka!
Börjar med att ta bort kardanaxeln. För det ska plattan för kardanstödet bort.
4 bultar som sitter i karrosen och 2 bultar som sitter i stödlagret
Växellådans balk
Den ska bort. Sitter med två bultar på varsin sida.
Från mitten av balken går också en bult till växellådan.
Så ser det ut när den är borta (bulten dit skruvad igen)
Kardanmuttrarna
Mutter storlek 17, bult storlek 15, fyra av varje
Växelspaken skruvas lös inifrån
fyra bultar, storlek 10.
Shortshift?
Skruva bort plåten som kablarna sitter i
Ta bort kontakten som går till växellådan
Lite värmepaketslangar ivägen för att komma åt bultarna som växellådan sitter fast med.
Lika bra att tömma systemet. Sitter en plast mutter, storlek 10, för att enkelt kunna byta kylarvattnet.
Ta bort lite kontakter å slangar
Nu är det enklare
Skruvar lös röret till kopplingscylindern, storlek 10
Sen är det bara att skruva loss alla bultar som växellådan sitter i! Ett special verktyg för en bult på vänster sida av toppen, sett framifrån, väldigt svår att komma åt!
Nere på fastlandet
Skyddet ovanför växellådan. Sitter i fyra sönderrostade muttrar, storlek 10.
Kopplingen som sitter fast med sex insektsbultar, storlek 40
Koppling borta, svänghjulet framme
Sliten? ;)
Det var allt för idag! Vad tror ni?