Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kalasgrepp när dom är nya men redan efter några mil så börjar de spinna rejält på allt för höga växlar. Då pratar vi iofs om närmare 300hk men min upplevelse är att de pirelli p någonting som satt på innan hade bättre accelerationsgrepp tills dom var i princip slut.

Men vid vanlig körning i i väta som på torr väg så tyckte jag de fungerade bra.

mvh
Anders
Spinna med 140hk :-DD
Kör mest istan så jag tror dom duger för det, klart pirelli,michelin mfl borde vara bättre men jag har aldrig varit särskilt insatt i däck men dom duger.

Har budget på nu och dom duger till mitt körsätt
Kör själv på Hankook. Har funkat bra än så länge. Bra väghålling. Fast jämför jag visserligen med smalare 15" däck.
Ne däck är minsann inte billigt när man börjar komma upp i storlek.
Snyggt tyskstuk. :wink: Fälgarna passar otroligt bra på bilen. :-)-)
Jag körde också på Hankook Ventus K-107 en säsong innan de blev stulna. :-(O) Min uppfattning är att de är ett helt okej däck med tanke på priset, kanske något hårda om man ska vara petig. :roll:
stiligt med en liten sänkning så blir det kalasbra.
2 lager el-tejp på fälg eller vad brukar man säga :lol:
Nu är det bara akta sig för trottoarkanterna som brukar anfalla när man har nya fälgar :evil: :lol:
Jag hade 215/40/17 så det är inte så stor skillnad på profilen.
Jag tycker det märks väldigt väl hur hårt ett däck är även om det är låga profiler. :roll:
Aja skit samma...
Efter sänkning så kommer det att bli jäkligt snyggt iallafall. :wink:
Fluffen skrev:Jag hade 215/40/17 så det är inte så stor skillnad på profilen.
Jag tycker det märks väldigt väl hur hårt ett däck är även om det är låga profiler. :roll:
Aja skit samma...
Efter sänkning så kommer det att bli jäkligt snyggt iallafall. :wink:
Eftersom man vill ha samma rullomkrets som original så va det tvunget med 35 profil, rullomkretsen skiljer nu från original med 0.2, om det inte hade varit för det så hade jag självklart haft högre profil så länge bilen är osänkt
Grammse skrev:stiligt med en liten sänkning så blir det kalasbra.
2 lager el-tejp på fälg eller vad brukar man säga :lol:
Nu är det bara akta sig för trottoarkanterna som brukar anfalla när man har nya fälgar :evil: :lol:
Nu är pengarna slut så sänkningen läre dröja, ja dom där kanterna ja, dom kommer garanterat anfalla en :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 37
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic