Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Påbörjat underredsbehandling, gjort bakrehjulhus och trösklarna bakifrån samt balk från hjulhus o bakåt.
Bild

Blev en blandning av biltema hålrums/allbehsndlings vax och tröskelmassa + mercasol hålrumsvätska
Bild

Lagom mycket dropp, biltemas sprutpistol fungerade så underbart dåligt, när jag skulle spruta balkarna med hålrumsslangen så bubblade det bara i burken :evil: löste det tillfälligt genom att hålla för ventilationshålet så det byggde tryck i burken sen släpte jag av lite på luften o det bara forsade ut medel :lol:
Bild

Efrer att tilly frågat i 700/900 delen om andra bränslepumpar kan fungera till volvos 091b kom jag på att vi hade en tilltäpt webastopump på jobbet som jag fick o efter lite ultraljudstvätt o manuelt tvångspullsande med 12v 40A så släpte skiten :-)-) så nångång framöver ska jag väll jämföra o mäta upp hur mycket de ger.
Bild

Fanns även en begangad defekt webastofjärr som trodde att man konstant tryckte på högerknappen, o efter mycket mycket felsökande hittade jag en bana på kretskortet som gått av i genomföringen genom kretskortet, tyvärr bakom displajen så jag fick sitta o löda fast en sladd på ett ben på prossesorn under usbmikroskopet :-O) sladden på bilden är en tråd från en nätverkssladd..
Bild

Så nu har tjejen en egen fjärr :-)-)
Bild

Fyndade lite larmdosor på en lokal skrot, fick ge 10:-/st
Bild

Första turen dit så köpte jag bara de som lät när man tryckte på knappen, andra turen köpte jag resten :lol: o efter rengöring o funktionstest + lödreparation av 2 st har jag nu 13st fungerande fjärr o 2 trasiga, nu är bara frågan om man ska montera ett av mina 2 ej funktions testade vga2 eller ett av de 2 T70c varav ett helt nytt som oxå ligger på hyllan....
Bild
4st är det väll på Vga2 ? Tänkte ha 4st till varje bil, 945 245 o 244..
Hehe, gissa vad folk köper om fjärren pajar en VGAII för 650:- eller en carguard för 400:- :roll:

Denna har jag, inte det bästa då den bara har en ratt för zoom/fokus och ledbelysningen speglar sig i de blanka lödytorna.. har börjat köra med en vanlig bordslampa bredvid som belysning vilket fungerar bättre.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... kop-p50745

Denna såg ju intresant ut!
http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals ... tor-p94686
Snöa ju som fan förra veckan och rensa torkarblad fick man ju lov att göra varje km typ, med inspiration från dig så tog jag och slängde ihop ett par värme slingor till min också "quick and dirty style" dvs oisolerad 0.5mm kanthaltråd ett varv runt gummit sen ihop kopplat med en fastbuntad sockerbit när jag provade tråden så blev tråden runt 100°.

Inte fel att behandla underredet. Brukar ju se ut som man löder med ett spett i mikroskop :lol: , jag har perfekt kabel för att löda sånt där den är 0.3mm i diameter och väldigt svår att skala :roll: . Nice med fjärrar.
SA4AQS skrev:Snöa ju som fan förra veckan och rensa torkarblad fick man ju lov att göra varje km typ, med inspiration från dig så tog jag och slängde ihop ett par värme slingor till min också "quick and dirty style" dvs oisolerad 0.5mm kanthaltråd ett varv runt gummit sen ihop kopplat med en fastbuntad sockerbit när jag provade tråden så blev tråden runt 100°.
Fungerade det bra? Har knappt snöat här sen jag började bygga så det projektet får vänta lite då jag har endel mer brådskande jobb att slutföra..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]