Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av snusarn
Då har jag troligen fått tag i ett avgas , d får bli ett beg tills jag vet exekt hur jag vill ha d inkl. kat.
Problemet e väl när jag ska upp me bilen i en lyft avgaset kommer ta i ordentligt , fast ska d ändå bytas så...
på samma ställe blir det oxå en bagagelucka (röd) tydligen väldigt fin, fick me 4 dubbdäck oxå då två av mina läcker .
Nu måste jag dock vänta lite på grejorna då d e för kallt för att stå ute å pula met..
Har inte gjort ett skit me bilen..
jo.. bytt så nu e det rätt fälgar runt om å ingen läcker luft.

men har varit på en liten insamlingturne`typ..

skaffat mig en fin bagagelucka samma färg å allt
Bild

Men oturen va såklart framme när jag kom hem me den, typ gled ur näven å slog i en sten kul kul.. men förhoppningen e att d räcker me att knacka den rätt igen.
Man blir så trött..
Bild

så här ska hörnet va iaf. (andra sidan om nu någon inte förstod det )
Bild

Avgaset på bilen e ju en historia för sig... så behövde något att ha som mall då jag tänkt att bygga eget från kat å bakåt.
fått tag i en originalkat.
Bild

sen va jag å införskaffa mig d snyggaste (enligt mig iaf ) 850 fälgarna fick 5st varav en e som reservhjul :)
dock ska jag ha sommar däck på dessa så att det är liiiiiite slitet mönster på 2 av dem gör inget ;)
Bild

så här ser d ut 16" 850 turbo duger fint t mig.
Bild

Närmast att ta itu med är väl att försöka fixa till bagageluckan , sen blir det avgaset å någonstans därimellan blir det väl att hitta en vänster framskärm oxå.
Senast redigerad av 1 snusarn, redigerad totalt 0 gånger.
Dieselsmurfe skrev:850 Turbo fälgar är najs. Var ju lite otis med stenen dära.
japp 8)
tror den går att bara knacka tebax, lacksläpp kommer jag nog inte ifrån men får väl lacka om nederdelen.
av snusarn
Då har man äntligen funnit en skärm som e hel samt listen uppepå stötfångarn , skärmen kommer jag dock få måla om då den e vinröd.

Sen va jag å fick bilen upphissad idag vill ju kika lite hur den e funtad undertill...
dock som ni vet så har ju avgaset haft lite fel vinkel för att kunna få upp bilen i en lyft men d löste sig idag me hjälp av träklossar
Bild

Gick inte få in mer än en kloss , men nu gick avgaset fritt med nöd iaf.
Bild

Bild på en icke original kat :evil:
Bild

Slutröret på systemet har varit lite löst hm....
Bild

å drar man undan ölburken ser d ut så här
Bild

Då jag inte hadde med mig mitt ersättnings rör så fick det nästas ihop hjälpligt sålänge (som resten av avgaset oxå för den delen... )
Bild

Mera avgas..
mitten på röret (d som hängde ner mest) varför ??
Jo.. d ska sitta en platta tvärs över som skall ev. staga upp röret lite eller nått den e iaf borta :evil: för d va inge svårt att trycka upp röret å kila den me ett par klossar
Bild

Hm............... Tänka tänka tänka...
D fick bli en nödlösning här oxå , ståltråd kan man ha till mycket.
Bild

Systemet håller tätt nu iaf sen hur länge d håller sig uppe e en annan femma, men d tar vi då.

Tänkte jag skulle kika på luftfiltret... hm... d blev byte av d oxå
Bild

Sen har jag haft problem med att bilen varit lite tjurig vid dagens första start s a s , av en slump fick min medpassagerare syn på att d va något som lös svagt typ som en reflex i sidorutan...
handskfackslampan lyser ju...
Luckan ska bytas ut när jag får tag i en bättre , nackdelen e ju att alla jag hittar e ju blåa :evil: :evil: så nödlösning även här.
Den idiotiska lilla skruven satt dar sen tidigare (synd att den förstört inredningen där)
Bild

I mörrn blir det väl troligen en liten genomgång av bromsar fram, motionera oken tror jag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]