Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slayer
Händer inte så mycket just nu. Men har i alla fall monterat 960 handtagen vilket blev mycket bättre än orginal :D Tog även o tvättade bilen nu ikväll då det va massor med pollen på den :evil:

Några bilder såklart ;)
Nya fina handtag :P
Bild
Ren o fin :D Lite sänkning o andra fälgar så 8)
Bild
Bild
Här va det blankt :D
Bild
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
JÄTTE FIN bil 8) synd bara att svart är så svår att hålla ren :roll: eller hur!
Användarvisningsbild
av Fraz
Oj oj vilken fin bil...
Min förstabil var en Golf -79a som var hel röten. Du har ju en kanon vagn :D

Lycka till med ditt förvärv.
av slayer
Tackar tackar :)
jasså så du håller också till här fribbe
av slayer
Idag tänkte jag att jag ska ta tag i oljeläckaget o se om man kan få det tätt. Först när jag tog bort slangarna på turbon blev jag lite orolig att den läcker in olja men sen såg jag ju att det är ju vevhusventalationen som går in i slangen mellan luftburken o turbon. Så det va därifrån oljan kom, men kan det verkligen vara bra att det kommer olja in där?

Sen va det bara o fundera hur satan jag ska komma åt bulten till hållaren för oljefiltret, trodde först jag va tvungen o ta bort turbon också med det gick men va väldigt trångt o fick inte stora tag med nyckeln. Fick loss den sen i alla fall o såg att det va en platt packning som satt där, tänkte att det kankse kunde varit en o-ring som man kunde ta från garaget eftersom jag inte planerat att skruva nått med det där nu o köpt någon ny packning. Men hittade en o-ring som såg ut att passa bra o tog även o smetade på lite flytande packning runt om också så det borde bli tätt nu. Sen va det bara o skruva tillbaks allt o sprutade massa avfettning under motorn o spolade av så man fick bort det mesta av oljan där så man ser lite tydligare om det läcker på flera ställen. Det va väll allt för idag :)

Här kommer några bilder som vanligt ;)

Härligt väder att skruva ute 8)
Bild
Den lilla turbon :lol: Ser inte bra ut me dden där olja där :?
Bild
Ny o-ring påplats får vi se om det funkar
Bild
av slayer
Fick hjälp av en o fixa till min bil i photoshop lite :D Blir nog att köpa sånan fälgar, ace race black 8,5*18" 225/40

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar