Idag tänkte jag att jag ska ta tag i oljeläckaget o se om man kan få det tätt. Först när jag tog bort slangarna på turbon blev jag lite orolig att den läcker in olja men sen såg jag ju att det är ju vevhusventalationen som går in i slangen mellan luftburken o turbon. Så det va därifrån oljan kom, men kan det verkligen vara bra att det kommer olja in där?
Sen va det bara o fundera hur satan jag ska komma åt bulten till hållaren för oljefiltret, trodde först jag va tvungen o ta bort turbon också med det gick men va väldigt trångt o fick inte stora tag med nyckeln. Fick loss den sen i alla fall o såg att det va en platt packning som satt där, tänkte att det kankse kunde varit en o-ring som man kunde ta från garaget eftersom jag inte planerat att skruva nått med det där nu o köpt någon ny packning. Men hittade en o-ring som såg ut att passa bra o tog även o smetade på lite flytande packning runt om också så det borde bli tätt nu. Sen va det bara o skruva tillbaks allt o sprutade massa avfettning under motorn o spolade av så man fick bort det mesta av oljan där så man ser lite tydligare om det läcker på flera ställen. Det va väll allt för idag :)
Här kommer några bilder som vanligt ;)
Härligt väder att skruva ute 8)

Den lilla turbon :lol: Ser inte bra ut me dden där olja där :?

Ny o-ring påplats får vi se om det funkar