Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Frownlayer
Igår åkte jag och min pappa till mitt jobb för att installera de nya stötdämparna och de nya fjädrarna på min 142:a... så här gick hela dagen till:

8.30 uppstigning.
8.45 äta frukost.
9.15 åka till jobbet.
10.00 vi kommer til jobbet och kör in bilen till lyften.
10.30 så börjar vi att skruva med bilens bakdel.
12.45 vi är klara med bakdelen på bilen och bestämmer oss för att gå och äta mackor som vi hade gjort dagen innan.
13.15 vi går ner igen och börjar med framänden.
14.00 vi tar loss framhjulsinställningsskruvarna, smörjer in, sätter tillbaka.(bara för att det ska vara lättare att göra hjulinställning sen.)
14.30 så krånglar nedre kulleden och det blir jobbigt.
15.00 vi lyckades att skruva dit den med hjälp av massa saker. och övergår till högersidan.
16.00 vi ska precis skruva ihop allt när vi kommer på att vi ska ta loss 2st framhjulsinställningsskruvar på denna sidan också.
16.05 vi drar av en av skruvarna.(många fina ord)vi bestämmer oss för att plocka loss allt och försöka få ur den avdragna skruven.
16.10 vi drar av den andra skruven.(fler fina ord)
16.30-19.00 vi ringer runt och fixar nya skruvar och en gängtapp för att göra nya gängor.(allt är i tum så det gör det inte lättare.) samt att vi slipade ur den gamla skruven på den ena sidan. den andra gick att skruva ur.
19.00 vi får reda på att en har hittat delarna vi söker. bara hitta någon som kommer ut med dem.
19.00 Jag ringer till jakob som ska hämta sakerna och komma ut till oss...
20.00 delarna kommer och vi kan fortsätta.
21.20 vi blev klara med allt och skulle bara städa iordning lokalen.
22.20 vi var hemma igen.

lite bilder:

skillnaden mellan de nya och e gammla fjädrarna(bak)=10cm
Bild

skillnaden mellan de nya och e gammla fjädrarna(fram)=7cm
Bild
av Frownlayer
Nu har jag satt dit en ny tuta på bilen med... det blev denna snygga leksak...(Dixieland)
Bild

ska lägga upp en bild snart på hur jag satt fast den...
av Frownlayer
I Fredags så fick jag ideen att slänga på mina sommarfälgar.

Jag köpte dem för ca 2 år sedan, och sen dess har de bara luggit...
så bestämmde jag mig för att slänga på dem för att testa om det gick...
fälgarna som egentligen är från en volvo v70, hade inte samma et, 1.5" bredare, men ack så mycket snyggare än plåtisar...

Hur gick detta nu då???
jo... jag köpte 4 däck för 200 spänn. och sen så fixade en kompis en som kunde kränga och balansera gratis. och sen var det bara till att skruva på...

Tajt??? nja... vad sägs som knappt en hand på de trängsta stället???
men med bra fjädrar och bra dämpare så skaver det (nästan) inte i...

Bilder kommer snart..
av Frownlayer
Var ute och köre lite grusvägsrally idag...

Änglavakt eller vad??? inget skadat. men jag tror jag ska vara lite mer försiktig i fortsättningen.
Bild
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]