Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Testade lite S3XY buttons idag och monterade en för handsfacket och en för att ändra regenerering. Testade 0% men det kändes väldigt konstigt :-D Däremot 25% känns lite mer som en "vanlig" bil så det blir nog den. Hade hoppats på att kunna sätta både enkeltryck, dubbeltryck samt långt tryck till olika funktioner, men verkar bara kunna lägga till två. Hade också gärna sett att led-indikatorn kunde ställas in att lysa konstant när något är aktiverat. Sades i nåt forum för ett år sen att det "kommer i framtiden" men jag hittar inget om det iaf.

Fokus låg dock på montering av LED-rampen. Den som såg mina bilder från monteringen på Passaten kanske kommer ihåg den fantastiska belysningen:

Bild

Läslampan har bytts mot arbetsbelysning, klotlampan mot spottar i taket och presenningen mot lite robustare material. Det är nog däremot bara en tidsfråga innan snön lägger sig igen..

Bild

Plastpaneler och frunken var lätta att montera bort.

Bild

Har ett vinande ljud i vissa hastigheter, och har läst att det kan bero på ett par jordpunkter fram som behöver rengöras/monteras om. Undrar om det kan tänkas vara dessa, och om man vågar göra det själv om det inte är nåt Tesla tycker går på garantier. Ska höra mig för med dem när bilen ändå är där. Känns bättre att prata med folk än att att skapa ärenden i appen.

Bild

Monterat och klart, det ser väldigt snett ut då regskylten inte sitter rakt men jag tror rampen faktiskt är rak och close enough i mitten.

Bild

Valde att borra hål och sätta skruv med brickor innifrån, satte lite skyddsfilm mellan fäste och plast också. Svårt att komma åt att skruva men det gick, svårast var nästan att få upp kabeln genom gummipackningen. Hade förmodligen underlättat om man inte hade haft dasslock till händer och fingrar som falukorvar när man skulle peta genom ribborna. Men men, löste det utan att plocka av fronten iallafall. Ska bli spännande att testa när mörkret faller :)
Användarvisningsbild
av batmac
Henkan skrev: lör 14 okt 2023, 17:33 Går det alltså att ändra regenereringen med S3XY-knapparna? Det är ju inget som finns i bilens inställningar annars. Sambon har en 3:a.
Yes, går att köra 0%, 25%, 50% (”låg” i teslas meny) och 100% (”standard” i teslas meny)

Valde att ställa in 25% med ett tryck och trycker man igen går den tillbaka till vad bilen är inställd på i dess meny.
Användarvisningsbild
av batmac
Henkan skrev: lör 14 okt 2023, 18:15 Det kanske är annorlunda i Dual Motor eller de lite äldre för i sambons 2022 RWD finns ingen inställning alls.
Går förmodligen med knapparna oavsett, men det är inte så att den kör en äldre mjukvaruversion då? Som jag förstod det så tog Tesla bort alternativet men valde att lägga tillbaka det i en uppdatering tidigare i år
Användarvisningsbild
av batmac
Henkan skrev:Ja, det går nog säkert med knapparna. Det är senaste version i bilen men det har aldrig funnits möjlighet att ändra regen.
Spännande, Internet påstår att det bara kom tillbaka på bilarna som fick det bortplockat, så inget nyare än 2021. Vet inte sanningshalten i det, men jag såg nog inte alternativet i den nya Model Y vi testade nu när jag tänker på det.

Lövet skrev:
Lövet, har du något alternativ i din -22 öht?
av Lövet
batmac skrev:Lövet, har du något alternativ i din -22 öht?
Inte tittat på jättelänge eftersom jag har knapparna. Men när jag köpte knapparna hade jag iaf inget alternativ att ändra regen. Kan kolla igenom imorgon.
Användarvisningsbild
av batmac
Vinterdäcken åkte på idag. Medföljande Hakka R3 byttes ut mot nya Michelin X-Ice North 4. Har alltid kört dubbade Hakka på vintern så länge jag kan minnas, så det ska bli intressant att gå ifrån det. Har läst mycket gott om dessa.

Något annat som var lite intressant var att bilen var för låg för vår däckgubbes lyft :-D Vi fick inte in några lyftkuddar, varken dom vanliga eller dom puckarna jag köpt hem till Teslan. Det blev att ta till lite brädor men sen gick det bra.

Bild

Såg också att jag inte har några stänkskydd bak, men det ligger ett par oanvända i skuffen. Kanske får montera dem. Läste dock att Teslas egna ska vara kassa, så kanske beställer nåt annat istället.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24

Semestern börjar idag så inatt rullar[…]

Jag läste på ett engelskt Volvo-forum a[…]

Eftersom batteriet INTE! tar emot någon Ladd[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&a[…]