Tack! :)
Jo, men så är det ju, jag märker att jag inte är lika nervös för att skita ner eller råka göra något dumt med denna bilen, kontra 960'n jag hade - vilket på ett sätt är bra :)
Idag blev det en hel del gjort, och det tack vare
Qubert (kanske inte är medlem här?) som stod till tjänst med verktyg, plats och riktigt skruvglad!

-) :mrgreen:
Det vi fick gjort:
*Bytte termostat, den som satt där var förvisso Volvo original, men hade fastnat i öppet läge - så bilen blev inte ordentligt varm.
*Rengjorde tomgångsmotorn och justerade tomgången, så nu hostar den inte till och nästan dör vid frikoppling :D
*Bytte till Dracofälgar med schyssta däck, nu åker de snedslitna koreadäcken på plåtfälg till skroten,
om ingen i Kalmar-trakten vill ha dom! Fälgarna är rostiga, och däcken är som sagt skrot, men man vet ju aldrig.
Det som sen konstaterades var:
*Kamremmen behöver bytas, märkningen på kamremskåpan på 16Kmil och 1998 kan mycket väl stämma :|
*Bakaxeln läcker lite, ska byta packningen runt kåpan och byta olja - kan ju hjälpa :)
Det som också konstaterades var:
*Främre bromsbelägg är nästan nya, skivorna såg också mycket fina ut
*Bakre bromsbelägg är det en del kvar på, skivorna håller ett bra tag de också
Lite bilder:
Mkt kvar fram
En del kvar bak
Bakre hjulhus
Främre hjulhus
Någon har rostlagat, och det ser rätt fint ut
Operation termostatbyte
Jag ursäktar bristen på helhetsbilder, men de kommer...jag lovar
